فرماندار اسدآباد گفت: اجاره واحد‌های مسکونی و تجاری در شهرستان امسال نباید بیشتر از ۱۵ درصد افزایش یابد.

افزایش بیش از ۱۵ درصدی اجاره مالکان در اسدآباد ممنوع شدمجید درویشی ، فرماندار اسدآباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان گفت: امسال مالکین ساختمانها در شهرهای کوچک، پس از پایان قرارداد فقط می توانند ۱۵ درصد به بهای اجاره و رهن سال قبل اضافه کنند.

او با انتقاد از اینکه هم اکنون رقم تمدید قرارداد مستاجرین و مالکین در شهرستان بسیار بیشتر از ۱۵ درصد است افزود:اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان باید مشاورین املاک را موظف کند تنها قرارداها با این تغییرات اجاره ای را ثبت کنند.

فرماندار اسدآباد ادامه داد: اگر مستاجری از مالک خود در این رابطه شاکی بود می تواند به ما یا اتاق اصناف مراجعه کرده و اعتراض خود را اعلام کند.

درویشی اضافه کرد: مشاورین املاک اگر انعقاد قرارداد با ثبت مبلغی بیشتر از درصد عنوان شده داشته باشند تخلف محسوب می شود و از طرف تعزیرات حکومتی قابل پیگیری است.

فرماندار اسدآباد با اشاره به اینکه  قانون درصد افزایش اجاره بها که مصوبه ستاد کشوری کرونا است لازم الاجرااست گفت: این دستورالعمل با توجه به شرایط موجود، امروز یک قانون متداول است و مالکین نسبت به افزایش درصد اجاره و رهن طبق دستورالعمل اهتمام داشته باشند.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار