امسال با توجه به شیوع کرونا، شرایط برگزاری مجالس عزای حسینی متفاوت از سال‌های گذشته است.

حجت الاسلام موسوی مدیر کل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه در گفت و گو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی در مراسم عزاداری محرم امسال گفت: امسال این مجالس با فاصله گذاری اجتماعی و ساعات کم حضور مردم اجرا خواهد شد. برخی افراد به علت کهولت سن و یا بیماری‌های زمینه‌ای، امکان حضور فیزیکی در جلسات را ندارند. توصیه ما به آنان این است که جداً از شرکت در تجمعات خودداری کنند.

وی تاکید کرد: در چنین شرایطی بهره گیری از رسانه ملی و فصای مجازی ایمن تر است. رسانه ملی برنامه عزاداری از بقاع متبرکه را به صورت زنده و تولیدی پخش می‌کند. حضور در روضه های خانگی هم به شرط جمعیت اندک توصیه می شود.

مدیر کل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه به افرادی که در خانه می‌مانند و امکان شرکت در مجالس عزاداری را ندارند، مطالعه کتاب را توصیه کرد و گفت: درباره ماه محرم و فضایل امام حسین (ع) کتاب‌های زیادی نوشته شده است؛ از جمله آنها می توان به «فتح خون»، «این گونه حسین بن علی را بشناسید»، «در کربلا چه گذشت» و «حماسه حسینی» اشاره کرد.

حجت الاسلام موسوی افزود: کتاب‌های مقتل هم وجود دارد؛ مانند «رمز المصیبته» و دیگر مقاتل که وقایع عاشورا از حرکت اباعبدالله تا عاشورا، واقعه روز عاشورا و وقایعی که بعد از عاشورا رخ داده را روایت می کنند. کتاب «یاران شیدای حسین بن علی (ع)» و «سلوک عاشورایی» از مرحوم آیت الله مجتبی تهرانی هم کتاب‌های خوبی هستند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار