مدیر امورمنابع آب شهرستان خدابنده از شناسایی ۱۲ چاه کشاورزی دارای تخلف در خدابنده خبرداد و گفت: در روز‌های آینده با حکم قضایی برق این چاه‌ها قطع خواهد شد.

چاه های غیر مجازبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، خدایی مدیر امور منابع آب شهرستان خدابنده گفت: برق ۹ حلقه چاه مجاز کشاورزی دارای تخلف اضافه برداشت در شهرستان خدابنده قطع شد.

او افزود: مالکان این چاه‌ها در روستا‌های حی، کهلا و بزین به اخطاریه‌های صادره توجهی نکرده و با حکم قضایی برق این چاه‌های مجاز کشاورزی قطع شد.

خدایی گفت: چاه‌های دارای تخلف در فصل کشت سبز به رغم مجاز بودن چاه با اضافه برداشت موجب بروز مشکلاتی برای چاه‌های همجوار و تشدید بحران کم آبی می‌شوند.

او از شناسایی ۱۲ چاه کشاورزی دارای تخلف اضافه برداشت در خدابنده خبرداد و افزود: در روز‌های آینده با حکم قضایی برق آن‌ها نیز قطع می‌شود.

مدیر امور منابع آب شهرستان خدابنده از کشاورزان و بهره برداران بخش بزینه رود خواست برای حفاظت از آبخوان مشترک دشت زرین آباد، همکاری‌های لازم را با امور منابع آب خدابنده داشته باشند.

به گفته مدیر دفتر حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای زنجان تنها ۲ و نیم درصد به سطح آب سفره‌های زیر زمینی در دشت‌های زنجان در سال آبی جاری افزوده شده است.

سرمستی افزود: هم اکنون از ۷ دشت استان زنجان ۵ دشت در وضع بحرانی قرار دارند.

او گفت: امسال درصدد هستیم در ۵ دشت سجاس، ابهر، قیدار، زرین آباد و زنجان تا حدودی این افت آب جبران شود.
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.