مسئول پیگیری و رصد پروتکل‌های ابلاغی ستاد مدیریت کرونای کرمانشاه گفت : رعایت دستورالعمل‌های ابلاغی بخصوص فاصله‌گذاری اجتماعی و الزامات سلامت محیط اداری یک الزام قانونی است .

سلامت محیط اداری یک الزام قانونی استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ علیرضا گودرزی مسئول پیگیری و رصد پروتکل‌های ابلاغی ستاد مدیریت کرونای کرمانشاه گفت : رعایت دستورالعمل‌های ابلاغی بخصوص فاصله‌گذاری اجتماعی و الزامات سلامت محیط اداری یک الزام قانونی است و رعایت نکردن آن برای افراد یا دستگاه‌های نقض‌کننده مستوجب برخی مجازات‌ها و محدودیت‌ها خواهد شد چرا که سلامت مردم اولویت اصلی مدیران است.

او گفت : ویروس کووید ۱۹ شاید بزرگترین مخاطره‌ای است که بشر در چند صد سال گذشته به خود دیده است. ویروسی که دانش و پیشرفت‌های علم پزشکی را با چالش عمده‌ای مواجه کرده و تاکنون هم دانشمندان و محققین که در قالب بیش از ۱۴۷ تیم تحقیقاتی در سراسر جهان بر روی آن کار تحقیقاتی می‌کنند از کشف درمان یا واکسن آن به صورت قطعی عاجز مانده اند.

او افزود: در شرایط کنونی تنها گریز از عواقب ناگوار این ویروس خطرناک که جان انسان‌ها را نشانه گرفته است، رعایت بهداشت فردی و جمعی و توصیه‌های متخصصین علم پزشکی و بهداشت است.

گودرزی با اشاره به نقش شناسایی راه‌های انتقال عامل ایجادکننده بیماری در کنترل هر بحران ویروسی افزود: راه‌های انتقال این ویروس هنوز به طور قطعی مشخص نیست، اما آنچه که تاکنون اعلام شده این است که ویروس از طریق تماس با اجسام آلوده به ویروس و تنفس از شخص بیمار به افراد سالم منتقل می‌شود، اگر ما فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنیم این ویروس که می‌تواند از فاصله یک تا ۲ متری از طریق سرفه منتقل شود، ناکام خواهد ماند.

او ادامه داد: ما باید سعی کنیم با هدف حفظ سلامتی خود و دیگران از تماس دست‌ها با محیط و سطوح آلوده به ویروس مانند تجهیزات، دستگیره درب ها، میز و صندلی، شیرآلات، نرده پله ها، پریز و کلید‌های برق و کلیه وسایلی که استفاده عمومی دارد احتمال لمس توسط افراد مبتلا در آن‌ها بالا است، پرهیز کنیم.

این مقام مسئول گفت: اسکناس، اسناد و مدارک دست به دست شده و نظایر آن هم در انتقال ویروس تاثیر فراوان دارند که در صورت دست زدن به این گونه موارد حتما باید از دست زدن به صورت خودداری و بلافاصله بعد از انجام کار در اولین فرصت با آب و صابون دست‌ها را به میزان حداقل ۲۰ ثانیه شسشو دهیم.

گودرزی به بیان تلاش‌های صورت گرفته در سطح ملی و استانی برای کنترل و جلوگیری از انتقال ویروس کرونا گفت: ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در فروردین ماه امسال در گام دوم مبارزه با کووید ۱۹ طرح فاصله گذاری اجتماعی را با هدف سلامت محیط کار در اماکن اداری و خدمات رسان ابلاغ کرد که در نوع خود یک ضرورت حتمی و مهم بود. چرا که همزیستی با کرونا با رعایت پروتکل‌های ابلاغی در شرایط کنونی که زمان درمان آن مشخص نیست تنها مسیری است که هم می‌توان به زندگی عادی ادامه داد و هم به کرونا مبتلا نشد.

او با بیان اینک هیچ کشوری توان تعطیلی ارایه خدمات به مردم را نداشته و نخواهد داشت، گفت: انجام فعالیت‌های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی و گذران زندگی روزمره باعث می‌شود مردم برای گرفتن خدمات در ادارات و دستگاه‌های دولتی حضور پیدا کنند. به همین دلیل ضروری است هم مردم ما و هم کارکنان و همکاران دستگاه‌های دولتی و خدمات رسان بخش عمومی برای حفظ سلامتی خود و قطع زنجیره ابتلا به کرونا یک سلسله الزامات قابل اجرا را رعایت نمایند که به فاصله گذاری اجتماعی موسوم است.

مسئول پیگیری و رصد پروتکل‌های ابلاغی ستاد مدیریت کرونای کرمانشاه افزود: ما اکنون در برخی فضا‌های اداری و خدمات رسان با تراکم مراجعین مواجه هستیم مانند دفاتر پیشخوان و مراکز پلیس +۱۰ و برخی از بانک‌ها که از مردم انتظار داریم حتی المقدور با استفاده از ظرفیت‌های آنلاین این دستگاه‌ها خدمات خود را دریافت کنند و از مراجعه حضوری غیرضرور پرهیز نمایند چه بسا می‌توان انجام برخی کار‌ها را به بعد موکول کرد یا حداقل در ساعات اولیه آغاز فعالیت دستگاه خدمت لازم را دریافت و از محل خارج شد.

او ادامه داد: در بررسی‌های به عمل آمده پیک حضور مراجعین در مراکز خدماتی همانند دفاتر پیشخوان و مراکز اسناد ساعت ۱۰ تا ۱۲ است که این موضوع می‌تواند توسط خود مردم و حتی دستگاه‌ها با نوبت دهی آنلاین مدیریت شود تا بتوانیم با هم کرونا را در استان کرمانشاه زمین گیر کنیم جه بسا اگر این مهم رعایت نشود حرکت این بیماری که سینوسی و طیف انتشار آن نیز بسیار بالا است می‌تواند خطرناک باشد که این مهم فشار بر روی امکانات بهداشت و درمان استان که برای شرایط غیرکرونایی در نظر گرفته شده است بیشتر خواهد شد و پزشکان و پرستاران و کادر درمان که حافظان سلامت ما هستند با رنج بسیاری مواجه خواهند شد.

او برخی از نکات مطرح در دستورالعمل فاصله گذاری اجتماعی را شامل اجتناب از تجمع در محل کار، استفاده از سرویس ایاب و ذهاب با ۵۰ درصد ظرفیت، رعایت فاصله ایمن بین کارکنان، قرار دادن صندلی مراجعان در فواصل لازم و ایمن از یکدیگر، استفاده از سیستم‌های صوتی برای برقراری ارتباط مشتریان با متصدیان، ایجاد موانع شیشه‌ای یا پلاستیکی در مکان‌های خدماتی مانند بانک ها، استفاده از خودکار شخصی توسط متصدیان و کارکنان، اجتناب از فروش بلیط کاغذی عنوان کرد.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۵ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
نامحسوس بازرس به ادارات بفرستید