بازار سرمایه امروز دوشنبه در شروع معاملات با اُفت ۱۷ هزار واحدی شاخص کل روبه رو بود.

به گزارش خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،طبق اعلام سازمان بورس از امروز معاملات بازار بورس در دو بازه زمانی  انجام می شود.

در بازه اول  زمان پیش گشایش از ساعت ۸:۳۰ تا  و ۸:۴۵ زمان انجام معاملات از ساعت ۸:۴۵ تا  ۱۱:۴۵ است.

در این جلسه معاملاتی تمامی صنایع، به غیر از صنعت فلزات اساسی، صنعت شرکت‌های چند رشته‌ای صنعتی و صنعت فرآورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای به همراه مشتقات مربوطه اعم از اختیار معامله و اختیار فروش تبعی قابل معامله هستند.

در شروع معاملات شاخص کل با اُفت ۱۷ هزار واحدی همراه بود.

تاپیکو،اخابر و حکشتی بیش‌ترین تأثیر منفی و نماد‌های وپارس، فارس و رمپنا بیشترین اثر مثبت را بر روند حرکت شاخص گذاشته‌اند.

محصولات شیمیایی نوسانی داد و ستد می‌شوند.شگویا، پترول، تاپیکو صف فروش را تجربه می‌کنند.فارس با افزایش تقاضا در محدوده مثبت در حال معامله است.

لاستیک و پلاستیک هم امروز پر عرضه شروع به کار کردند. پتایر، پکویر، پاسا، پدرخش و پلاسک از جمله نماد‌های منفی بازار اند. پلوله، پکرمان و پارتا متعادل اند.

در ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه شاخص کل بورس پس از کاهش ۱۹ هزار و ۱۸۰ واحدی (یک درصد) در ارتفاع یک میلیون و ۷۹۴ هزار واحد قرار گرفت و همچنین شاخص کل هم‌وزن با کاهش ۰.۸ درصدی مواجه شد.

آخرین قیمت ۹۷ نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۲۷۵ نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بوده‌اند.

حقیقی‌ها تا ساعت مورد اشاره رقمی در حدود ۴۹۶ میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج کردند و نماد‌های وبصادر، وپارس و وتجارت در گروه پربیننده‌ترین‌های بورس قرار گرفتند.

ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به بیش از پنج هزار میلیارد تومان رسید.

در ساعت ۹:۵۵ جمع صف‌های خرید به حدود سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان رسید و ارزش کل صف‌های فروش پنج هزار و ۲۸۰ میلیارد تومان بوده است، بدین ترتیب خالص سفارشات فروشی که در سیستم معاملات ثبت شده به یک هزار و ۷۸۰ میلیارد تومان می‌رسد.

تا این ساعت بیشترین تقاضا در صفوف خرید #سیتا، #ونیکی و #وآیند به چشم می‌خورد، بیشترین عرضه نیز در صفوف فروش دی، ثشاهد و خودرو در نوبت انتظار است به طوری که فقط برای سهام بانک دی حدود ۵۰۰ میلیارد تومان سفارش فروش وجود دارد.

 ارزش ۱۰ صف خرید برتر بورس و فرابورس در مجموع دو هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان (۶۶ درصد کل) و ۱۰ صف فروش برتر دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان (۴۸ درصد کل) می‌شود، همچنین حجم صف‌های خرید در ۳۵ نماد و حجم صف‌های فروش در ۸۱ نماد بیش از ۱۰ میلیارد تومان بوده است؛ گفتنی است حجم صف بهساز کاشانه تهران (ثبهساز) به ۲.۴ درصد کل تعداد سهام آن می‌رسد.

 "سیمان" محبوب‌ترین صنعت امروز با خالص تقاضای ۵۰۰ میلیارد تومان است. از سویی دیگر گروه "خودرو و ساخت قطعات" با فشار فروش ۹۴۰ میلیارد تومانی همراه است و پس از آن گروه "انبوه‌سازی، املاک و مستغلات" قرار دارد که برآیند سفارشات فروش آن ۶۳۰ میلیارد تومان می‌شود.

در بازده دوم ساعت معاملات فولاد با صف خرید بیش از ۱۱۰ میلیون سهم در قیمت ۱۸۳۱ تومان روبه رو است.

حقوقی‌ها تا ساعت ۱۲:۰۰ حدود ۵۰۰ میلیارد تومان بیشتر از اشخاص حقیقی سهام خریدند.

 بیشترین ورود پول حقیقی به بورس و فرابورس در سه گروه "سیمان"، "ماشین‌آلات و دستگاه‌های برقی" و "مواد و محصولات دارویی" رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های "خودرو و ساخت قطعات"، "مخابرات" و "محصولات غذایی و آشامیدنی" به نفع حقوقی‌ها تمام شد.

سه نماد سیتا، ارفع و بترانس لقب بیشترین افزایش سهام حقیقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقوقی‌ها نیز بیشتر به تاپیکو، غگل و وتجارت معطوف بود.

 امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۹۳ نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۱۱۷ نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۸۵۰ میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم یک هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان بود.

در ساعت ۱۴:۳۰ فولاد دارای  صف خرید ۱۹۲ میلیون سهم در قیمت ۱۸۳۱ تومان، فملی صف خرید ۴۵ میلیون سهم در قیمت ۲۹۳۴ تومان  و فخوز صف خرید ۱۴ میلیون سهم در قیمت ۴۱۹۲ تومان هستند.

همچنین کاوه با صف خرید ۱۱ میلیون سهم در قیمت ۱۸۶۰ تومان و فسازان صف خرید ۹ میلیون سهم در قیمت ۴۰۱۸ تومان دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار