پایان حسرت ۳۱ ساله اراکی ها/ آلومینیوم طلسم ۱۸ ساله را شکست

تیم فوتبال آلومینیوم اراک با صعود به لیگ برتر فوتبال، پس از ۳۱ سال استان مرکزی را در لیگ برتر صاحب نماینده کرد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،  پس از پایان هفته سی و سوم لیگ دسته اول فوتبال و پیروزی یک بر صفر آلومینیوم اراک برابر مس کرمان، ۲ تیم ۶۰ امتیازی شدند و شاگردان خطیبی برحسب تفاضل گل بهتر نسبت به حریف کرمانی خود در رده دوم قرار گرفتند.

با نتیجه‌ای که در بازی فینال گونه ۲ تیم رقم خورد، رقابت در هفته سی و چهارم و پایانی لیگ آزادگان به اوج خود رسید. آلومینیوم اراک موفق شد داماش گیلان را با یک گل از پیش رو بردارد، اما مس کرمان برای صعود یک گل کم آوردند تا به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به حریف خود، در راه صعود به لیگ برتر ناکام بمانند و فصل آینده را هم در لیگ آزادگان سپری کنند.  

آلومینیومی‌ها که در طول فصل تنها چند هفته در ۲ رده بالایی جدول حضور داشتند، با پیروزی امید بخش برابر مس کرمان و غلبه تاریخی بر داماش گیلان موفق شدند به حسرت اراکی‌ها پایان دهند و پس از ۳۱ سال این شهر را در لیگ برتر صاحب نماینده کنند.

سال ۱۳۸۱ اراکی‌ها با خرید امتیاز تیم فوتبال پارت سازان مشهد در لیگ آزادگان به رقابت پرداختند و پس از چندین بار تغییر مدیریتی و مالکیتی در این باشگاه، شرکت آلومینیوم اراک مالکیت این تیم را برعهده گرفت و با وجود این که تیم تا آستانه صعود به لیگ برتر هم پیش رفت، نتوانست توفیقی به دست بیاورد و سال‌های گذشته را در لیگ یک سپری کرد.  

امشب  آلومینیوم اراک موفق شد طلسم ۱۸ سال ناکامی خود برای صعود به لیگ برتر را بشکند و برای نخستین بار از زمان تاسیس باشگاه، جواز حضور در لیگ برتر را به دست بیاورد.


بیشتر بخوانید


پیش از این تیم گسترش اراک در سال ۱۳۶۱ در لیگ قدس حضور داشت که با کسب نتایج ضعیف در گروهش آخر شد و کمی بعد منحل شد. اکنون یک تیم اراکی پس از سال‌ها جواز حضور در بالاترین سطح باشگاهی ایران را کسب کرده و  رسول خطیبی و شاگردانش فصل آینده در چالشی هیجان انگیز و جذاب باید با تیم‌های قدرتمندی، چون استقلال، پرسپولیس، تراکتور و سپاهان رقابت کنند.  

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۳ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
تبریک به مردم خوب اراک
آخرین اخبار