رئیس اتحادیه مسافرخانه‌داران و مهمانپذیران شیراز گفت: در حال حاضر ۸۵ درصد مسافرخانه‌ها و مهمانپذیران شیراز با ظرفیت بین ۱۰ تا ۱۵ درصد فعال هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، هدایت فرهادی، در مورد وضعیت فعالیت مسافرخانه‌ها و مهمانپذیران شیراز در دوران شیوع بیماری کرونا، اظهار داشت: در حال حاضر ۸۵ درصد این مراکز اقامتی شیراز با ظرفیت بین ۱۰ تا ۱۵ درصد فعال هستند.

او با بیان اینکه این واحد‌های اقامتی در دوران کرونا آسیب جدی دیدند و اگر این وضعیت ادامه داشته باشد همه ورشکست می‌شوند، عنوان کرد: گردشگری استان فارس به دلیل شیوع بیماری کرونا نابود شده تا جایی که به دلیل کسادی بازار برخی از اعضای اتحادیه مراکز اقامتی خود را در معرض فروش گذاشته‌اند و خریداری هم پیدا نمی‌شود.

رئیس اتحادیه مسافرخانه‌داران و مهمانپذیران شیرازدر مورد پرداخت تسهیلات کرونایی به واحد‌های آسیب دیده این صنف، گفت: به دلیل سود ۱۲ درصدی این تسهیلات مقرون به صرفه نبود و همکاران ما تمایلی به دریافت آن نداشتند و در واقع از ۱۳۷ واحد اقامتی شیراز ۱۸ واحد متقاضی دریافت این تسهیلات بودند و تشکیل پرونده دادند.

او با بیان اینکه تسهیلات پرداختی به مسافرخانه‌داران و مهمانپذیران در این زمینه کارساز نبوده است، افزود: واحدی که تعطیل است و درآمدی ندارد چطور می‌تواند سود ۱۲ درصدی تسهیلات را پرداخت کند؟

فرهادی گفت: از آنجا که فعلا شیوع این بیماری ادامه دارد و مسافری نیست پیشنهاد می‌شود که دولت برای نوسازی و بهسازی این واحد‌های اقامتی تسهیلات تک رقمی پرداخت کند و همچنین معافیت مالیاتی ۵ ساله برای آن‌ها در نظر بگیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار