صدا و سیمای مرکز آبادان به منظور استقبال از محرم ۱۴۴۲ و آیین های عزای حضرت امام حسین علیه السلام ویژه برنامه های متنوعی را در همه بخش ها تدارک دیده است.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،ناصر بهرام مدیرکل صدا و سیمای مرکز آبادان گفت: در حوزه سیما دو برنامه  "محرم دل ها" در قالب ۱۲ برنامه ۶۰ دقیقه ای و " تکیه خانگی" در قالب ۱۰ برنامه ۲۰ دقیقه ای به صورت ویژه و اختصاصی در دسته تهیه و تولید است که با آغاز ماه محرم به روی آنتن می رود.

او افزود: تبیین ابعاد هنری محرم با حضور نقاشان، عکاسان و شاعران آیینی, اشاعه معرفت حسینی و نقش محرم در جبهه های دفاع مقدس از دیگر تدارکات حوزه سیمای آبادان است که در برنامه های آینه هنر, آوای محرم, نخل های ایستاده و روشنا تقدیم مخاطبان می شود.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز آبادان گفت: در حوزه صدا علاوه بر ویژه برنامه «عشق و عطش» که در قالب ۱۴ برنامه ۱۲۰ دقیقه ای، در حال تهیه و تولید است, بازخوانی تاسوعا و عاشورا در زبان و ادب فارسی, معرفی پیرغلامان حسینی و تشریح پیشینه آداب و رسوم نوحه خوانی از گذشته تاکنون در دستور کار برنامه سازان قرار دارد.

بهرام همچنین تهیه و تولید گزارش های تولیدی و موضوعی با هدف ترویج عزاداری های خانگی, اختصاص چند برنامه از گفت وگوی ویژه خبری به بررسی تمهیدات لازم در ایام محرم, تهیه و تولید مستند خبری ویژه اربعین و انعکاس وقایع و رویدادهای محرمی آبادان, خرمشهر و شلمچه از طریق آنتن, وبسایت و دیگر صفحات مجازی را از تدارکات واحد خبر آبادان در ایام محرم عنوان کرد.

او ادامه داد: تهیه و تولید موشن گرافیک-عکس نوشت-طراحی و تولید پوستر در قالب روز شمار و دیگر وقايع محرم, برگزاری مسابقه « عکس محرم » و ایجاد پویش های «محرم در خانه» و «هر خانه یک حسینیه» در حوزه فضای مجازی این مرکز پیش بینی شده است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز آبادان خاطرنشان کرد: پیش بینی برقراری ارتباط زنده با شبکه های سراسری, ترویج برگزاری عزاداری های خانگی و نذورات مردمی بر پایه شیوه نامه ‌های بهداشتی و مرور آداب و رسوم عزاداری های سنتی از دیگر مباحثی است که در همه حوزه ها و بخشها پرداخته خواهد شد.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.