در پی عادی سازی روابط میان رژیم صهیونیستی و امارات، سرویس ارتباطی تلفن ثابت و همراه نیز میان دو طرف به راه افتاد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نقل از خبرگزاری آسوشیتد پرس، در پی عادی سازی روابط میان امارات و رژیم صهیونیستی و برقراری روابط دیپلماتیک میان دو طرف، سرویس ارتباطی تلفن ثابت و همراه نیز از امروز یکشنبه میان دو طرف برقرار شد.

آسوشیتد پرس اعلام کرد بر این اساس خبرنگاران این خبرگزاری در قدس اشغالی و دبی توانستند با یکدیگر از طریق تلفن ثابت و همراهی که در اسرائیل با پیش شماره (۹۷۲) به ثبت رسیده، تماس برقرار کنند. مقامات رژیم صهیونیستی و امارات هنوز برقراری خط تماس میان دو طرف را تأیید نکرده اند. آسوشیتد پرس اعلام کرد آن‌ها از پاسخ به پرسش‌های این خبرگزاری طفره رفتند.

بر اساس گزارش آسوشیتد پرس، در امارات متحده عربی که متشکل از هفت شیخ نشین واقع در جزیره عربستان است، در صورت تماس با یک شماره در سرزمین‌های اشغالی پیش از امروز یکشنبه، یک پیام ضبط شده به دو زبان عربی و انگلیسی پخش می‌شد که در آن گفته شده بود با پیش شماره ۹۷۲ (متعلق به رژیم صهیونیستی) نمی‌توان تماس برقرار شود. با این وجود، با ظهور اینترنت، این فرصت برای افراد فراهم شده بود تا با وجود این ممنوعیت، از طریق اینترنت تماس برقرار کنند.

همچنین برخی از افراد در سرزمین‌های اشغالی تلفن‌های همراه با پیش شماره فلسطین (۹۷۰) را داشتند که در امارات برقراری تماس با آن ممنوع نبود.

همچنین امروز برخی پایگاه‌های خبری صهیونیستی نظیر «تایمز آو اسرائیل»، «جروزالم پست» و «وای نت» (پایگاه یدیعوت آحارونوت) که پیشتر دسترسی به آن‌ها از سوی مقامات اماراتی مسدود شده بود، آزاد شد.

گفتنی است دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه از دستیابی امارات و رژیم صهیونیستی به توافقی برای عادی سازی روابط خبر داد و مدعی شد این توافقی تاریخی به حساب می‌آید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار