رئیس اداره تبلیغات اسلامی تربت‌حیدریه گفت:از بارزترین مصادیق خدمت به سید الشهداء (ع) فراهم نمودن زمینه‌ای مناسب جهت برگزاری مجالس و مراسم سوگواری آن حضرت یک توفیق الهی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت‌الاسلام محمد علی فاطمیان رئیس اداره تبلیغات اسلامی تربت‌حیدریه در جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی ویژه برنامه‌های مراسمات ماه محرم بخش جلگه رخ گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و همچنین فرارسیدن ایام عزاداری محرم و صفر و ضرورت باشکوه برگزار نمودن مراسم و شعائر حسینی، نشست‌های متعددی میان سازمان تبلیغات اسلامی، وزارت بهداشت و متخصصین و کارشناسان حوزه درمان و سلامت برگزارشده که نتیجه آن یک دستورالعمل کامل از پروتکل‌های بهداشتی ویژه ماه محرم و صفر است.

او افزود: امیدواریم در صورت رعایت دقیق این پروتکل‌ها در ظل عنایت ویژه حضرت سید الشهداء (ع) شاهد هیچ‌گونه آسیب و چالش خاصی در برگزاری مراسم نباشیم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی تربت‌حیدریه ادامه داد: ایجاد محدودیت در برگزاری مجالس امام حسین (ع) برای همگان سخت و تأثر آور است، اما برای حفظ سلامتی مردم راهی جز رعایت پروتکل‌های بهداشتی و محدود کردن برخی برنامه‌ها و مراسمات عزاداری نخواهیم داشت.

فاطمیان بیان کرد: دشمنان دین منتظر سوء استفاده وبهانه هستند که آمار بیماری و فوتی‌ها بیشتر شود و آنرا به نام اسلام و عزاداری محرم بگذارند

او تصریح کرد: حال و هوای روستا‌ها باید حسینی باشد و مردم و مسئولین هیئت‌های عزاداری به منظور ایجاد شور بیشتر در ایام محرم، نسبت به سیاه پوش کردن فضا‌های عمومی اقدام کنند

رئیس اداره تبلیغات اسلامی تربت‌حیدریه تأکید کرد: برگزاری مراسم ایام محرم از اهمیت بالایی برخوردار است، اما شرایط محرم امسال متفاوت با سال‌های قبل است و ما خواهان برگزاری مراسم عزاداری به صورت ویژه هستیم به صورتی که روش‌های مبتکرانه و جدید جایگزین مراسم سنتی شود.

فاطمیان اظهار کرد: تلاش شود، مردم و مسئولین هیئات‌ها به منظور ایجاد شور بیشتر در این ایام، نسبت به سیاه پوش کردن مساجد، تکایا، معابر شهری و روستایی و نصب پرچم عزا برسر درب منازل و مغازه‌ها اقدام کنند و هر خانه را تبدیل به یک حسینیه کنیم.

انتهای پیام/ا.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.