رئیس پلیس آگاهی استان از انهدام ۴ باند سارق و کشف ۱۹۰ فقره انواع سرقت طی هفته گذشته در شهرستان شیراز خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سرهنگ کاووس حبیبی در نشست خبری با اصحاب رسانه، بیان کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت از باغات، مغازه، قاپ زنی و قطعات و محتویات خودرو در بعضی از محلات شیراز، رسیدگی به این موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

او افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی استان با انجام گشت زنی‌های هدفمند و اقدامات فنی و اطلاعاتی، موفق شدند ۱۰ نفر از سارقان حرفه‌ای که ۴ باند سرقت تشکیل داده بودند را در ۴ عملیات ضربتی شناسایی و دستگیر کنند.

رئیس پلیس آگاهی استان فارس، اظهار کرد: پس از انتقال متهمان به پلیس آگاهی، در بازجویی فنی و تخصصی و مواجه با ادله و مستندات پلیس، به ۱۹۰ فقره سرقت از باغات، مغازه، قاپ زنی و قطعات و محتویات خودرو اعتراف و پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند.

سرهنگ حبیبی با اشاره به اینکه در بازرسی از مخفیگاه سارقان، ۲۳۸ دستگاه ضبط و پخش خودرو، باند، پانل و ۶۲ دستگاه انواع دی وی دی و مقادیر انبوهی از ادوات کشاورزی مسروقه کشف شد، خاطر نشان کرد: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۱۲ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

او از افزایش ۲۲ درصدی دستگیری مجرمین و ۱۸ درصدی کشفیات سرقت نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: کاهش بروز انواع جرایم و افزایش کشفیات در استان فارس به علت همکاری خوب و صمیمی مردم با نیروی انتظامی است.

این مقام انتظامی به مجرمان حرفه‌ای و سابقه دار که قصد برگشت به چرخه جرم را دارند هشدار داد که پلیس به صورت شبانه روزی تحرکات آنان را رصد می‌کند و چنانچه اقدام مجرمانه‌ای انجام دهند نیروی انتظامی استان فارس با هماهنگی مقام قضائی، به شدت با آنان بر خورد خواهد کرد.

سرهنگ حبیبی ضمن تقدیر و تشکر از همکاری شهروندان با پلیس آگاهی در راستای پیشگیری از سرقت، از شهروندان خواست چنانچه از آنان اقلامی نظیر محتویات و قطعات خودرو، پانل و یا اموالی از باغات آنان سرقت شده است می‌توانند برای پیگیری و دریافت اموال خود به پلیس آگاهی غرب واقع در خیابان همت شمالی و به پایگاه جنوب واقع در بلوار رازی مراجعه کنند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار