مدیر کل کمیته امداد استان تهران از بهره مندی ۳۴۷۰ مددجوی تحت حمایت از آموزش خانواده خبر داد.

سید ابوالفضل پرپنچی مدیر کل کمیته امداد استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،  اظهار کرد: ۳۴۷۰ مددجوی تحت حمایت از آموزش خانواده بهره مند شدند و این تعداد در چهارماه گذشته به صورت مجازی این آموزش ها را دریافت کرده اند.

او با بیان اینکه به منظور پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و تقویت بنیان فرهنگی خانواده‌ها این کلاس‌ها برگزار می‌شود، گفت: این کلاس‌ها با موضوع‌های اخلاق اسلامی، احکام، زندگی به سبک اهل‌بیت (ع)، آسیب‌های اجتماعی و پیام‌های اخلاقی برگزار شده است.

پرپنچی با اشاره به اینکه در حال حاضر به دلیل شیوع ویروس کرونا کلاس‌های آموزشی به صورت مجازی برگزار می‌شود، تصریح کرد:این دوره‌ها برای زنان سرپرست خانوار و مطلقه، دختران و پسران بازمانده از تحصیل، دانش آموزان، دانشجویان، طلاب، مستعدان اشتغال و خودکفایی، همسران جوان و سالمندان برگزار می‌شود.

مدیر کل کمیته امداد استان تهران به اهمیت آموزش در توانمندسازی مددجویان تحت حمایت اشاره کرد و افزود: توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت نیاز به افزایش فنون و ارتقای مهارت‌های فنی و علمی دارد که در برنامه آموزش خانواده به آن توجه شده است.

پرپنچی همچنین از شرکت مددجویان در برنامه آموزشی طرح فلاح خبر داد و گفت: در چهار ماه گذشته ۱۸۵۱ نفر از مددجویان به صورت مجازی در طرح فلاح شرکت کردند.

او با اشاره به طرح فلاح ادامه داد: این طرح به منظور آشنایی بیشتر مددجویان به مبانی دینی و معرفتی و تقویت ارتباطات مثبت اجتماعی خانواده و توسط مبلغین دینی انجام می‌شود.

پرپنچی محتوای برنامه‌های ارائه شده در طرح فلاح را شامل مباحث اعتقادی، اخلاقی، فقهی، سیره ائمه اطهار و برگزاری مراسم ادعیه و قرائت قرآن کریم بیان کرد.

بیشتربخوانید

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار