فرماندار شیراز با تاکید بر اینکه فعالیت مدیران و دستگاه‌ها بدون حضور خبرنگار امکان پذیر نیست، گفت: امروز حضور رسانه یکی از الزمات کار مدیران، دولت‌ها، موسسات عمومی و جامعه است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمدرضا امیری فرماندار شیراز در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه مدیریت بدون حضور رسانه‌ها امکان پذیر نیست، گفت: اگر رسانه‌ها نبودند، اقدامات مدیران به خوبی منعکس نمی‌شد و تصمیمات به گوش جامعه نمی‌رسید.

او بیان کرد: نه تنها در روز و هفته خبرنگار که در طول سال با رسانه‌ها سر و کار داریم.

فرماندار شیراز به اهمیت رسانه و کار خبرنگار اشاره و تصریح کرد: خبرنگاری حرفه‌ای سخت است و مصداق این ادعا تقدیم شهدای زیاد در عرصه دفاع مقدس است.

امیری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بروز چالش و بحران‌ها از زمان تصدی مسئولیت در فرمانداری شیراز و نقش اصحاب رسانه در این چالش‌ها، اضافه کرد: در ابتدای استقبال از نوروز سال ۹۸ شاهد بروز سیل و پس از آن حوادثی چون؛ آتش سوزی، وضعیت پوشش گیاهی مراتع و جنگل‌ها، مسائل اجتماعی روز، حوادث آبان ماه و نگرانی‌های ناشی از آن، برگزاری انتخابات و نهایتا شیوع کرونا بودیم.

او با بیان این نکته که در همه این عرصه‌ها رسانه‌ها حضور چشمگیر، فعال و ارزشمندی داشتند، افزود: در همه گفت و گوها، شاهد تقدیر از زحمات مدافعان سلامت، کادر درمان و بهداشت هستیم، اما کمتر کسی توجه می‌کند که آگاهی در خصوص بیماری کرونا و این حوزه را چه کسانی منعکس می‌کنند؟ یا عکس‌ها را چه کسانی منتشر می‌کنند؟ در حالی که بسترساز دستگاه‌های اجرایی، عمومی و موسسات و انتقال اطلاعات، رسانه‌ها هستند.

فرماندار شیراز با بیان اینکه بهره بردار گزارش‌ها و مطالبه مردمی مدیران هستند که از مشکلی خبردار می‌شوند، گفت: دیدگاه کارشناسانه تخصصی رسانه‌ها، برای مدیران کارگشا است.

امیری ادامه داد: طی یک سال و نیم گذشته همواره احساس خوشایندی داشتم که رسانه‌ها در کنار و همراه ما بودند و نقدهایشان یک توفیق محسوب شد که بسیاری از آن‌ها علی‌رغم حاکمیت مشکلات، به سرانجام رسید.

او همچنین بیان کرد: امروز شرایط کشور، شرایط مناسبی نیست، اما پیگیری و همدلی‌ها موجب شده تا بسیاری از مشکلات از جمله مشکلات حاشیه شهر شیراز حل شود.

فرماندار شیراز با بیان اینکه بی اطلاع از دغدغه‌های اصحاب رسانه نیستم، خواستار راه‌اندازی یک تشکل منسجم صنفی رسانه‌ها در استان فارس شد.

امیری بیان کرد: جذابیت‌های شیراز بیشتر از سایر شهر‌های این استان و جنوب کشور است به همین دلیل شاهد مهاجرپذیری از اطراف شیراز و خارج از استان هستیم که بدون برنامه از قبل پیش‌بینی شده معضلات متعددی را رقم زده است. با پیگیری اصحاب رسانه اقداماتی از سوی مدیران ذی ربط برای ساماندهی این مناطق در دستور کار قرار گرفته است.

امیدبخش معاون مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس نیز در این جلسه با بیان اینکه اصحاب رسانه اگرچه خود مشکلات زیادی دارند، اما کم توقعی و کم انتظاری در انجام رسالت خود به منصه ظهور رسانده‌اند، گفت: خبرنگاران و عکاسان خبری تنها قشر حوزه فرهنگ و هنر هستند که کم توقعی را در رسالت خود لحاظ کرده‌اند.

او با بیان اینکه خبرنگاران و اهالی رسانه در همه دولت‌ها حضور دارند و آنچه برایشان اهمیت دارد بازتاب عملکرد مسئولین در کشور است، تصریح کرد: خبرنگار شب و روز و سرما و گرما نمی‌شناسد و به رسم ادب تنها یک روز از سال به این قشر اختصاص داده شده در حالی که هر روز، روز آن‌ها است.

امیدبخش بیان کرد: بدون شک مدیری موفق خواهد بود که به واسطه تعامل با خبرنگار آنچه که در حوزه مسئولیتش است را بازتاب دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.