مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: امسال ۳۳ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های آبخیزداری در استان اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، شیرزاد نجفی  مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان اظهارداشت: با توجه به شیب زیاد، کوهستانی بودن و میانگین بارندگی بیش از ۵۵۰ میلی‌متر در این استان، اجرای عملیات آبخیزداری را ضروری کرده است.

او با اشاره به اینکه تا قبل از سال ۹۷ در مجموع ۴۳۰ هزار هکتار عملیات آبخیزداری در استان انجام شده بود، گفت: سال ۹۷ با توجه به تأکید مقام معظم رهبری درخصوص اجرای عملیات آبخیزداری ۲۳ میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی به عملیات آبخیزداری اختصاص پیدا کرد که این رقم در سال ۹۸ به ۱۰۴ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.

 مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان افزود: اعتبار تخصیص‌یافته سال ۹۹ نیز تاکنون ۳۳ میلیارد تومان بوده که امیدواریم این میزان اعتبار افزایش پیدا کند.

به‌گفته نجفی طی سه سال گذشته در ۹۰ حوزه آبریز استان عملیات آبخیزداری در دستور کار قرار گرفته و اقداماتی خوبی انجام شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: از محل اعتبارات سیل نیز رقم قابل‌توجهی برای اجرای عملیات آبخیزداری به سه شهرستان خرم‌آباد، پلدختر و چگنی، اختصاص پیدا کرد که امیدواریم تداوم پیدا کند که با اجرای این عملیات، اگر بارندگی ۲۰۰ میلی‌متری داشته باشیم، روان‌آب‌ها مهار می‌شوند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار