رئیس دادگستری شهرستان اشکذر گفت: در پرونده‌های قابل گذشت پرداخت دیه در کوتاهترین زمان ممکن ‏پس از وقوع حادثه، امری ضروری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، محمد حسین دهقانی زاده رئیس دادگستری شهرستان اشکذر در جلسه با با نمایندگان حقوقی بیمه‌های استان یزد،گفت: به منظور اجرای ‏سیاست‌های کلان قوه‌قضائیه و ایجاد صلح و سازش در پرونده ها، نقش آفرینی و تلاش شرکت‌های بیمه و همراهی آنان با دادگستری امری ضروری است.

او اظهار داشت: قطعا هماهنگی، تعامل و همکاری بیشتر مجموعه قضایی، انتظامی و شرکت‌های بیمه، موجب تسهیل و تسریع در روند پرداخت به افراد خسارت دیده و احقاق حقوق زیان دیدگان شده و موجب رضایتمندی هرچه بیشتر مردم می‌شود.

دهقانی زاده تصریح کرد: در پرداخت دیات، تاخیر، و عدم پرداخت در مهلت قانونی، موجب اطاله دادرسی و افزایش مراجعات مکرر طرفین پرونده به دادگستری و شرکت‌های بیمه می‌شود.

او ادامه داد: شرکت‌های بیمه موظف به پرداخت مبالغ دیه به طور کامل و به نرخ روز می‌باشند و در صورتی که به علل قانونی امکان پرداخت دیه بطور کامل نباشد، مراتب باقید فوریت جهت جلوگیری از تضییع حقوق بزه دیده به اجرای احکام اعلام، تا پیگیری‌های لازم در این خصوص صورت می‌پذیرد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار