نحوه برگزاری امتحانات دروس خودخوان و دارای استاد ترم تابستان دانشگاه پیام نور را در این خبر می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، با شیوع کرونا دانشگاه‌ها تعطیل شدند و امتحانات پایان ترم در اکثر آن‌ها به صورت مجازی و غیر حضوری برگزار شد. یکی از این دانشگاه ها، پیام نور بود که بستر مجازی لازم را فراهم کرد تا دانشجویان بتوانند به صورت مجازی در امتحان پایان ترم شرکت کنند.

هم اکنون با شروع ترم تابستان دانشجویان این دانشگاه درباره نحوه برگزاری امتحانات دروس خودخوان و دارای استاد دچار ابهاماتی شده اند که در ادامه به بیان آن می‌پردازیم.

وضعیت امتحانات دروس خود خوان ترم تابستان

دروس خود خوان توسط مرکز آزمون دانشگاه و به صورت سراسری برای کل کشور «همانند ترم‌های گذشته» خواهد بود. آزمون‌ها الکترونیکی است و از طریق سایت مرکز آزمون به نشانی azmoon.pnu.ac.ir برگزار خواهد شد.

دروس خودخوان به دروسی گفته می‌شود که باید توسط خود دانشجویان خوانده شوند. با این تفاوت که برای این دروس ۶ نمره کلاسی تعریف نشده؛ چرا که هیچ کلاسی برای این دروس در نظر گرفته نشده است. بنابراین نمره این درس مانند دروسی محاسبه می‌شوند که دانشجو در کلاس‌های درس حضور پیدا نمی‌کنند و نمره نهایی پس از ضرب در واحد ده هفتم (۷/۱۰) محاسبه می‌شود.


بیشتر بخوانید


اگر دانشجویان قصد ندارند در آزمون پایانی یک درس شرکت کنند، می‌توانند در فاصله دو هفته تا امتحان از حذف اضطراری استفاده کنند. در صورتی که این فرصت را از دست دادند و امکان شرکت در امتحان را نداشتند، گرچه در امتحان غایب هستند اما نمره صفر برایشان لحاظ نمی‌شود و در واقع امتیاز منفی در معدل دانشجویی به حساب نمی‌آید.

وضعیت امتحانات دروس دارای استاد ترم تابستان

در دروس دارای استاد، آزمون‌ها توسط مراکز و یا استاد طراحی می‌شود و آزمون هم در تمامی سامانه‌های مورد تائید استان (کاملا مانند نیمسال گذشته) و به صورت الکترونیک برگزار خواهد شد. آدرس سامانه‌های برگزاری کلاس و امتحانات در پرتال تمام استان‌ها درج شده است. برای سهولت می‌توانید به آدرس Imsmap.pnu.ir مراجعه کنید و بر روی نقشه نام استان خود را کلیک کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار