سرپرست اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی گفت: سهم استان از تسهیلات کرونا ۲ هزار و ۳۵۶ میلیارد تومان می باشد و تاکنون ۶۰ میلیارد تومان از آن در قالب تسهیلات به مشاغل آسیب دیده از کرونا پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،فتحی سرپرست اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی در نشست شنبه شب خود با دبیر اول کمیسیون اجتماعی مجلس و عضو ناظر مجلس در ستاد ساماندهی مشاغل خانگی گفت: ۱۷ هزار و ۲۵۰ نفرآسیب دیده از کرونا در آذربایجان شرقی در سامانه تسهیلات کرونایی مشاغل آسیب دیده ثبت نام کرده اند و پرداخت تسهیلات به آنان از طریق شبکه بانکی همچنان ادامه دارد.

او گفت: سهم بخش تعاون در اقتصاد باید به ۲۵ درصد برسد در حالی که این رقم در زمان حاضر تنها ۹ درصد است.

او با اشاره به روند تسهیلات و اقدامات انجام گرفته در راستای حمایت و اعطای تسهیلات برای توسعه مشاغل خانگی گفت: اعتبار ابلاغ شده سال قبل در این زمینه ۷ میلیارد تومان بود که امسال به ۸ میلیارد افزایش یافته است.

فتحی گفت: سال قبل ۱۰۰ درصد تسهیلات مشاغل خانگی به پشتیبانان اختصاص یافت، اما امسال بر اساس تصمیمات اتخاذ شده ۷۰ درصد تسهیلات به پشتیبانان و ۳۰ درصد در حوزه مستقل (خود اشتغالی) اختصاص پیدا کرده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.