در میان ما ایرانیان ازدواج و آداب و رسوم آن یکی از بهترین و با ارزشترین مراسم است و در هر نقطه از این سرزمین آداب و سنن متفاوتی را در میان اقوام مختلف خواهیم دید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، بر خلاف شهر‌های بزرگ که روز به روز ازدواج و شادی و سرور آن کمرنگ می‌شود و تنها تجملات و زرق و برق بی فایده آن افزون می‌شود، در میان اقوام اصیل ایرانی همچون بختیاری ها، به جوانب اصلی و مهم این پیوند توجه می‌شود و برای آغازی شیرین و فرجامی نیکو تمامی افراد طایفه تلاش می‌کنند و خود را در این بزم سهیم می‌دانند.

مراسمی که سراسر با تعاون و یاری افراد طایفه برگزار می‌شود و همه افراد خود را در برگزاری آن سهیم می‌دانند و اجازه تحمل سختی و فشار مالی و روحی را به پسر و دختر جوان نمی‌دهند تا بتوانند زندگی شیرین و بادوامی را آغاز کنند.

در فصل تابستان با عبور از دل کوه‌های زاگراس و جنگل‌های بلوط صدای ساز و دهل و کِل زنان همه جا را فرا گرفته است.

نامزد‌های پارسال عروس و داماد‌های امسال هستند. هر طایفه محلی را در نزدیکی روستا را در نظر گرفته و عروسی را با حضور اقوام و بستگان در آنجا برگزار می‌کنند. اما امسال با هجوم ویروس کرونا، این جشن‌های چندهزارتایی با تعداد اندک برگزار می‌شود. جشن‌های عروسی در فضای باز هستند و احتمال انتقال ویروس حداقل است.
 
انتهای پیام/ش
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار