ادعای مقام صهیونیست: شکست در تصویب قطعنامه ضدایرانی به معنای بی‌ثباتی منطقه است

گابی اشکنازی در واکنش به شکست تصویب قطعنامه ضدایرانی در شورای امنیت سازمان ملل، آن را عاملی برای بی‌ثباتی در منطقه دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، «گابی اشکنازی» وزیر امور خارجه رژیم اشغالگر قدس، در بیانیه‌ای به شکست روز گذشته تصویب قطعنامه ضد ایرانی در شورای امنیت سازمان ملل واکنش نشان داد و آن را عاملی بر بی‌ثباتی منطقه عنوان کرد.

او در بیانیه خود با ادعای آنکه ایران نیرو‌های تروریستی جهان را از نظر مالی پشتیبانی می‌کند و از این مسئله به عنوان ابزاری سیاسی بهره می‌گیرد گفت: «این به معنی خطر بین‌المللی و بی‌ثباتی منطقه است.»

روز گذشته تلاش آمریکا برای تصویب پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی شورای امنیت علیه ایران با شکستی مفتضحانه، ناکام ماند. تمدید قطعنامه تحریم تسلیحاتی علیه ایران در شورای امنیت با دو رای موافق، دو رأی مخالف و ۱۱ رأی ممتنع با شکست مواجه شد. در این میان دو رأی موافق متعلق به آمریکا و جمهوری دومینیکن بوده و چین و روسیه مخالفان آن بودند.

این شکست واکنش‌های متعددی به دنبال داشته است، به طور مثال، «کریس مورفی» سناتور ایالت کنتیکت آمریکا، در پیامی توئیتری با اشاره به شرم‌آور بودن شکست کشورش در تصویب قطعنامه ضد ایرانی در شورای امنیت، آن را نشان ضعف واشنگتن دانست.

علاوه بر آن، «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا با یادآوری شکست سنگین طرح چند ماهه کشورش برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران در شورای امنیت، از آن به عنوان اشتباهی یاد کرد که جبران خواهد شد.

همچنین، نمایندگی دائم چین در سازمان ملل در توئیتی با اشاره به تصویب نشدن قطعنامه ضدایرانی آمریکا در این سازمان، اعلام کرد سیاست یکجانبه‌گرایی آمریکا در عرصه بین‌الملل با شکست مواجه شده است.

این مسئله از سوی مقامات روس نیز واکنش‌هایی به دنبال داشته است، به عنوان نمونه، «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی مستقر در وین از قطعنامه پیشنهادی ضد ایرانی آمریکا انتقاد کرد.

همچنین، «واسیلی نبنزیا» نماینده روسیه در سازمان ملل متحد از کشور‌های عضو شورای امنیت خواست تا از تشدید بیشتر تنش‌ها و تقابل با ایران بپرهیزند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
یا حیدر کرار
۲۳:۴۱ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
تو دیگه ببند صورت... داشتم فکر میکردم درسته امریکا پوکید اصلا گیرم ک ما تحریم تسلیحاتیمون لغو شد و جنگنده و اینام خریدیم... ایا نیاز ما الان جنگندست؟اصلا سلاح صادر کردیم جز چند کشور معدود کی از ما میخره تازه اونم شاید!! و به حرف امریکا گوش نمیده؟یاد این میوفتم ک فردا روزی تحریم ورداشته شده و شاید شاید شاید ما از چین و روسیه جنگنده نسل جدید خریدیم یه چنتا موشک و سامانه دفاعی صادر کردیم و دکتر ظریف با افتخار در توئیت برجام رو سند افتخار معرفی میکنن درحالیکه مثلا ذخیره برق ما به شدت کاهش یافته و تا سه دهه دیگه تنها و بهترین و کم هزینه ترین راه تولید برق داشتن انرژی هسته ایه!!جمعیتمون رو ک نگم ک شدیدا رو به پیریه!! اما برجام سند افتخاره و ما نیاز به لغو تحریم تسلیحاتی داریم...
آخرین اخبار