زین العابدین موسوی گفت:آبادان دردهای زیادی دارد که مهمترین آن بیکاری و عدم اشتغال جوانان است

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،سید زین العابدین موسوی فرماندار ویژه شهرستان آبادان در نشست شورای اداری  با حضور اعضای این شورا و هر سه نماینده مردم، با تشریح مشکلات و موانع پیش روی شهرستان آبادان با تشریح گام دوم انقلاب اسلامی  گفت: اکنون در گام دوم انقلاب هستیم، معنی گام دوم این است که حضرت آقا از میزان خدمات ارائه شده مسئولین در گام اول راضی نیستند.

او افزود: امیدوار هستیم با مسئولیت پذیری در گام دوم آن چیزی که در گام اول انجام ندادیم را به سرانجام برسانیم، مشکلات آبادان در گام اول انقلاب اسلامی با صدها مدیر منصب و ۳۰ نماینده سهم آبادان در مجلس شورای اسلامی در طول ۴۱ سال گذشته لاینحل باقی ماند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان آبادان با اشاره به اینکه همه ما بدهکار مردم هستیم تصریح کرد: پرچم محرومیت زدایی را باید عَلم کنیم، اگرچه خیلی دیر، اما این کارها باید را انجام داد.

موسوی گفت: آبادان دردهای زیادی دارد که مهمترین آن بیکاری و عدم اشتغال جوانان است ، بیکاری در این شهر متاسفانه نهادینه شده است. اشتغال حق هر آبادانی است.

او با تاکید بر اینکه تقویت بخش خصوصی در شکوفایی اقتصادی آبادان تاثیر خود را نشان می دهد، افزود: تنگ‌نظری ها اجازه نداده است که بخش خصوصی به طور ویژه و موثر در آبادان خود را نشان دهد، با توجه به کمبود ها و تحریم ها باید از توان بخش خصوصی استفاده کنیم.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان آبادان با انتقاد از وضعیت صنایع و پروژه های نیمه کاره در شهرستان گفت: اگر ما در بخش صنعت قوی بودیم پس واحدهای صنعتی راکد و نیمه راکد چه معنایی دارد، اگر در پروژه ها قوی بودیم پروژه های راکد و نیمه تمام چه معنایی می‌تواند داشته باشد

موسوی تاکید کرد: جهش تولید نیاز به مدیر جهادی و انقلابی دارد، یکی از مهمترین موانع رشد و توسعه در آبادان فساد است، فساد فقط دزدی و اختلاس نیست، فساد در آبادان مبتنی بر طراحی برای انتصاب مدیرانی هست که  حتی حاضر به شرکت در جلسات شرکت نیستند .

او در پایان  با تشریح مشکلات آبادان به پنج مشکل اصلی اشتغال، رسیدگی به صنایع، آب و فاضلاب، کشاورزی و آبزی پروری و هماهنگی مدیریت در تعامل بین بخشی گفت: متاسفانه در این خصوص و در مورد اشتغال آمارهای اداره کار و دیگر دستگاه ها نشان از اشتغال می دهند،اگر اینگونه است که ما دیگر نباید بیکار داشته باشیم، پس یک جای کار می لنگد. باید سریعاً کارگروه آمار و اشتغال با حضور اداره کار، منطقه آزاد، فرمانداری شهرک های صنعتی و روسای دفاتر  نمایندگان محترم مجلس تشکیل کردند.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.