استاندار کردستان گفت: کردستان جهت توسعە شرکت‌های دانش بنیان نیازمند ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، بهمن مرادنیا استاندار کردستان در جلسه اقتصاد مقاومتی استان با محوریت اقتصاد دانش بنیان و جهش تولید که با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور برگزار شد، گفت: سە بار سفر معاون علمی رئیس جمهور به کردستان نشانه توجه و توانمندی‌های کردستان در حوزه فناوری و دانش‌های نوین است.

او با اذعان به اینکه در کردستان نیروی انسانی توانمند و دارای فکر فراوان داریم، ولی برای شکوفایی این استعداد‌ها نیازمند توجه خاص هستیم، گفت: با نگاه حمایتی به حوزه فناوری و دانش‌های نوین می‌توان بخشی از عقب ماندگی‌های کردستان را جبران کرد.

مرادنیا به بازدید معاون علمی رئیس جمهور از شرکت‌های فناور در پارک علم و فناوری و دانشگاه‌های استان اشاره کرد و گفت: با توجه به درخواست‌های موجود در حال حاضر نیازمند ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان هستیم که امیدوارم با حمایت معاون علمی رئیس جمهور این اعتبار تامین و در اختیار شرکت‌ها قرار بگیرد.

استاندار کردستان افزود: با توجه به اینکه دانشگاه‌های استان و پارک علم وفناوری در ناحیه بهاران سنندج قرار گرفته اند اگر ایجاد ناحیه نوآوری بهاران مورد موافقت قرار بگیرد کمک بسیار بزرگی به رشد و توسعه شرکت‌های دانش بنیان خواهد شد و از مهاجرت نخبگان استان نیز تا حدودی جلوگیری خواهد کرد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.