مدیر جهاد کشاورزی اسلام‌آبادغرب گفت : در راستای توسعه کشت زعفران، ۲۶ تن پیاز زعفران به صورت رایگان بین کشاورزان این شهرستان توزیع شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ کامران کریمی مدیر جهاد کشاورزی اسلام‌آبادغرب با بیان اینکه پارسال ۱۴ هکتار از اراضی اسلام آبادغرب به کشت زعفران اختصاص داشت، گفت : پیش بینی می‌شود در سال زراعی جاری ۱۲ هکتار زعفران به سطح زیرکشت این شهرستان اضافه شود.

او گفت : امسال سطح کشت زعفران در شهرستان اسلام آبادغرب به ۲۶ هکتار می‌رسد و بیش از ۲۴ کیلوگرم به تولید گل خشک زعفران شهرستان افزوده خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی اسلام آبادغرب افزود: با فعالیت‌های ترویجی کشت زعفران در این شهرستان افزایش پیدا کرده و با استقبال کشاورزان روبرو شده است و از ابتدای سال جاری مکان یابی، شناسایی عرصه‌ها و متقاضیان و نظارت فنی کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی باجدیت در دستور کار قرار گرفته است.

کریمی ادامه داد: کشت زعفران باتوجه به هزینه و نیاز آبی کمتر، مقرون به صرفه است و عملکرد بالای آن سودآوری خوبی را به زعفران‌کاران می‌رساند.

او افزود: توصیه‌های تغذیه‌ای کارشناسان جهاد کشاورزی، روش صحیح و به موقع کاشت، مبارزه با علف‌های هرز و آفات و بیماری‌ها و برگزاری کارگاه‌های آموزشی از جمله اقدام‌های این مدیریت برای کشاورزان زعفران کار بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی اسلام آبادغرب ضمن اشاره به حمایت‌های ویژه وزارت جهاد از کاشت زعفران افزود: پرداخت تسهیلات ارزان قیمت و تحویل پیاز زعفران برای کشت به صورت رایگان از جمله حمایت‌هایی است که وزارت جهاد از این قشر تولیدکننده انجام می‌دهد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.