سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین از کاهش افراد مبتلا به کرونا در استان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، نامدار در جلسه ستاد مقابله و پیشگیری از کرونا گفت: تعداد میتلایان به کرونا  از ۳۴۰ به ۲۸۰ نفر رسیده است و امیدواریم تا یک هفته آینده ۳۰ تا ۴۰ درصد هم آمار بستری را کاهش دهیم.

او افزود: در ۲۴ ساعت گذشته، ۳۶ بیمارجدید پذیرش شده اند و در حال حاضر ۲۸۰ بیمار دربیمارستان‌های استان بستری هستند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین میزان فوتی‌ها در شبانه روز گذشته را هم ۴ نفر اعلام کرد و گفت: ۶۵ بیمار در‌ای سی یو، ۲۷ بیمار متصل به ونتیلاتور و ۹ بیمار در انتظار‌ای سی یو هستند.

او اضافه کرد: در حال حاضر ۱۶۰ بیمار در بیمارستان بوعلی، ۵ بیمار در بیمارستان مهرگان، ۳ بیمار در بیمارستان پاستور و یک بیمار در بیمارستان دهخدا بستری هستند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین، مجموع بیماران کرونایی در استان را از اسفند پارسال تا ۲۵ مرداد ۷ هزار و ۹۰۸ بیمار اعلام کرد.

نامدار همچنین گفت: فاصله گذاری اجتماعی بیشتر از ماسک در پیشگیری موثر است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اضافه کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد نیمی از مبتلایان با موارد مثبت تماس داشتند، ۴۸ درصد در مراجعه به بانک و ادارات شلوغ مبتلا شده اند، ۲۸ درصد در بازار رفت و آمد داشته، ۲۲ درصد در تاکسی به این بیماری مبتلا و ۱۶ درصد هم بخاطر مراجعه به مراکز درمانی کرونایی شده اند.

*افزایش استفاده از ماسک دربین مردم و ادارات
جانشین ستاد مقابله با کرونا در استان هم گفت: ۸۹ درصد از مراجعه کنندگان به ادارات استان از ماسک استفاده می‌کنند و میزان استفاده از ماسک در بین مردم به ۷۴ درصد رسیده است.

حبیبی افزود: ۷۳ درصد از استفاده کنندگان از وسایل نقلیه عمومی نیز از ماسک استفاده می‌کنند.

جانشین ستاد مقابله با کرونا گفت: روند مبتلایان به بیماری کرونا اگر چه کاهش پیدا کرده است، اما بسیار کند است و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی باید به این روند سرعت ببخشیم.

او افزود: ادارات استان باید رعایت شیوه نامه های بهداشتی را در دستور کار قرار دهند.

*برگزاری عزاداری محرم فقط در فضای باز

حبیبی درباره برگزاری مراسم عزاداری محرم هم گفت: امسال عزاداری‌ها باید در فضای باز برگزار شود و فضای باز مراکز آموزشی و ورزشی و سایر ادارات برای برگزاری مراسم عزاداری باید در اختیار اداره کل تبلیغات اسلامی استان قرار گیرد.

او افزود: جابه جایی هیئت‌ها و برگزاری دسته‌های عزاداری در خیابان‌ها ممنوع است و مدت زمان برگزاری مراسم، ۲ ساعت خواهد بود.

جانشین ستاد مقابله با کرونا اضافه کرد: امسال نذورات ماه محرم صرفاً در قالب مواد غذایی خشک و خام میان عزاداران توزیع خواهد شد.

حبیبی به موضوع برگزاری مجمع هیئت فوتبال استان هم اشاره کرد و گفت: تا عادی شدن اوضاع، امکان برگزاری هیچ مجمعی در استان فراهم نیست.

وی افزود: آرامستان‌ها  نیز تعطیل هستند و امکان برگزاری مجالس ختم فراهم نیست.

* لزوم ثبت نام هیئت‌های عزاداری در سامانه بیرق

حجت الاسلام زهرایی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان هم با بیان اینکه هیئت‌های متقاضی برای برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم باید در سامانه بیرق ثبت نام کنند، گفت: تا کنون ۱۲۰ هیئت ثبت نام کردند که پس از ثبت نام، از محیط بازدید و سپس تصمیمات لازم اتخاذ می‌شود.

اوافزود: عزاداری در فضای باز حداکثر به مدت ۲ ساعت و در فضای مسقف نیز به مدت یک ساعت برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام زهرایی همچنین از مدارس استان خواست تا عزاداری‌ها در حیاط مدارس برگزار شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همچنین از اوقاف خواست که امامزاده‌ها و بقاع متبرکه از پذیرفتن دسته‌ها خودداری کنند.

او افزود: دانشگاه علوم پزشکی شیوه نامه بهداشتی شرکت در عزاداری‌های محرم را اعلام کند و مراسم عزاداری محرم در مسجدالنبی (ص) از شبکه استانی صداوسیمای مرکز قزوین به صورت زنده پخش می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گفت: هیئت‌های خانگی مجوز برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم را ندارند، مگر اینکه عزادارای‌ها در حیاط برگزار شود.

انتهای پیام/.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار