مدیر کل هواشناسی استان اردبیل گفت: با توجه به تقویت پرفشار خزری دمای هوا ۴ تا ۸ درجه سلسیوس کاهش خواهد یافت.

سیاوش محمدی، مدیر کل هواشناسی استان اردبیل در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، گفت: از امروز با توجه به تقویت پرفشار خزری و نیز گذر متناوب امواج ناپایدار تراز میانی جو، ضمن کاهش دما (۴ تا ۸ درجه سلسیوس)، ابرناکی، رخداد پدیده مه (بویژه در نوار شرقی و شمالی استان)، وزش باد خزری (گاهی تند تا نسبتاً شدید) و بارش باران پیش بینی می‌شود.

او بیان کرد: بارش‌ها طی روز‌های شنبه (۲۵ مرداد) و یکشنبه (۲۶ مرداد) عموماً به صورت باران ریزه و از روز دوشنبه (۲۷ مرداد) غالباً به صورت رگبار و یا رعد و برق خواهند بود.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل تصریح کرد: این شرایط جوی تا روز چهارشنبه (۲۹ مرداد) در استان اردبیل تداوم داشته و طی روز‌های پایانی هفته آتی از شدت ابرناکی، ناپایداری کاسته شده و بر دمای هوا افزوده خواهد شد.

محمدی بیان کرد: بر اثر کاهش دمای هوا رخداد مه و کاهش دید، بارش خفیف برف در قلل سبلان، احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و احتمال سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها پیش بینی می‌شود.

او افزود: کنترل دمای گلخانه‌ها و مرغداری ها، اجتناب از اطراق در کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها و اجتناب از صعود به ارتفاعات (بویژه در ساعات عصر) توصیه می‌شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.