استاندار سمنان گفت: برای افرادی که در دستگاه‌های اجرایی قوای ۳ گانه دستورالعمل های بهداشتی را رعایت نکنند مجازاتی از قبیل تذکر و کسر حقوق و انفصال از خدمت موقت در نظر گرفته می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازسمنان، علیرضا آشناگر استاندار سمنان در حاشیه جلسه ویدیو کنفرانسی ستاد ملی کرونا گفت: وضعیت استان سمنان در حال حاضر نسبتا خوب است و روند بیماری نزولی بوده و نیاز به همکاری بیشتر مردم در خصوص رعایت دستورالعمل های بهداشتی است.

او با اشاره به تاکیدات رئیس جمهور در جلسه ستاد ملی کرونا تصریح کرد: باتوجه به احتمال طولانی شدن بیماری کرونا، تاکید رئیس جمهور بر تغییر سبک زندگی مردم و تغییر رفتار‌های اقتصادی و اجتماعی و رعایت دستورالعمل های بهداشتی در این حوزه‌ها بوده است.

آشناگر ابراز داشت: در جلسه امروز مقرر شد تا کسانی که در دستگاه‌های اجرایی قوای ۳ گانه دستورالعمل های بهداشتی را رعایت نکنند مجازاتی از قبیل تذکر و کسر حقوق و انفصال از خدمت موقت در نظر گرفته شود.

استاندار سمنان تصریح کرد: ارائه خدمات اصناف به مردم منوط به رعایت پروتکل‌های بهداشتی بوده و با کسانی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند برخورد می‌شود.

او با اشاره به تصمیمات دیگر ستاد ملی کرونا گفت: حمل و نقل عمومی و فروشگاه‌ها و تحت هیچ شرایطی نمی‌توانند به کسانی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند خدمات ارائه دهند.

آشناگر با اشاره به تصمیمات ستاد ملی کرونا برای مراسمات محرم بیان کرد: جان عزاداران در مراسمات محرم باید حفظ شود و پروتکل‌های ابلاغی ستاد ملی کرونا به ائمه جمعه و فرمانداران و دستگاه‌های مربوطه ابلاغ شده و تاکید رئیس جمهوری بر برگزاری این مراسمات در فضای باز بوده است.

استاندار سمنان گفت: طبخ غذا و پخش نذری ممنوع بوده و باید توزیع نذری به صورت جیره خشک انجام شود و مراسماتی مثل دسته روی و زنجیر زنی و شیرخوارگان حسینی برگزار نمی‌شود و دسته روی‌ها باید به صورت ثابت و در مکان‌های فضای باز انجام شود.

او افزود: تاکید رئیس جمهوری بر گسترش دولت الکترونیک و سرمایه گذاری در کسب و کار‌های نوین و آنلاین است و باید از این فرصت به نحو احسن استفاده شود.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار