رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زنجان گفت: محرم امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا فرصتی برای احیای روضه‌های خانگی است.

روضه های خانگی محمد تقی فاتحی نژاد رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زنجان در گفتگو با گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،با بیان اینکه در آستانه فرا رسیدن محرم، با وجود ویروس کرونا در منطقه و تعطیلی اماکن مقدسه اسلامی در مناطق شهری و روستایی و در راستای سلامتی شهروندان روضه‌های خانگی مجددا احیا و به محفلی برای روضه خوانی و دعا و مناجات اهل خانه می‌تواند مبدل شود.
 
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زنجان افزود: برگزاری روضه و یاد کردن از نام اهل بیت علیه السلام در جمع همسر و فرزندان، اثرات تربیتی هم دارد و نیاز نیست همه اقوام و همسایه‌ها دعوت شوند بلکه به خاطر رعایت پروتکل بهداشتی فقط خانواده خود میزبان جلسه حضرت امام حسین علیه السلام هستند.

 فاتحی نژاد در ادامه اضافه کرد: به گفته‌ی مرحوم حضرت آیت الله قاضی ره که فرمودند "در عزاداری و زیارت حضرت سید الشهدا علیه السلام مسامحه ننمایید، روضه هفتگی هر چند دو سه نفر باشند اسباب گشایش امور است و اگر هفتگی هم نشد دهه اول محرم ترک نشود.

او افزود: باید برای ترویج مکتب امام حسین علیه السلام گفتمان سازی کنیم و پیام امام حسین علیه السلام را به همه برسانیم، روضه امام حسین علیه السلام در حقیقت روضه بیدار کننده فطری انسان‌ها برای رسیدن به ارزش‌های انسانی است که باید به آن توجه داشته باشیم.
 
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.