چین: از آرمان مردم فلسطین حمایت می‌کنیم

وزارت خارجه چین در واکنش به توافق امارات و اسرائیل اعلام کرد این کشور به حمایت قاطع از آرمان مردم فلسطین برای به دست آوردن حقوق ملی مشروع خود و ساختن کشوری مستقل ادامه خواهد داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، ژائو لیجان، سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به توافق امارات و رژیم صهیونیستی در روز پنج‌شنبه مبنی بر عادی‌سازی کامل روابط دیپلماتیک، تاکید کرد چین از گزارش‌های مربوط در این خصوص و بیانیه مشترک صادرشده که می‌گوید اسرائیل الحاق بخش‌هایی از اراضی فلسطین را متوقف می‌کند مطلع است و به حصول راه‌حلی جامع، منصفانه و ماندگار برای مسئله فلسطین پای‌بند است.

سخنگوی وزارت خارجه چین در کنفرانس خبری روز جمعه گفت: چین، از اقداماتی که تنش‌ها بین کشور‌های خاورمیانه را کاهش دهد و باعث ترویج صلح و امنیت در منطقه شود استقبال می‌کند. امیدواریم طرف‌های مربوط، اقدامات ملموسی برای بازگرداندن مسئله فلسطین به گفت‌وگو‌های متوازن انجام دهند.

سخنگوی وزارت خارجه چین همچنین تاکید کرد: موضع چین درباره مسئله فلسطین روشن و ثابت است. ما به ایفای نقش سازنده و حمایت قاطع از آرمان مردم فلسطین برای به دست آوردن حقوق ملی مشروع خود و ساختن کشوری مستقل ادامه خواهیم داد.

گروه‌های مقاومت در فلسطین پس از اعلام توافق نهایی بین امارات و رژیم صهیونیستی، به اقدام ننگین ابوظبی واکنش تند و سختی نشان دادند.

مقامات یمنی در واکنشی تند به توافق امارات و رژیم صهیونیستی مبنی بر عادی‌سازی روابط، آن را محکوم کردند. مجلس‌های اسلامی یمن نیز اعلام کردند عادی‌سازی که امروز به وقوع پیوست چیزی جز پایان دهه‌ها خیانت پنهان نیست.

امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه نیز، این توافق ننگین را تصمیمی شجاعانه عنوان کرد.

رابرت او برایان، مشاور امنیت ملی آمریکا اعلام کرده که توافق رسمی بین دو طرف طی روزهای آتی در کاخ سفید به امضاء خواهد رسید. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۱ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
از ویروس های لعنتی نداز به جان ما حمایت پیشکش
Iran (Islamic Republic of)
امین
۱۹:۳۹ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
نابغه : امروز کارشناسایه غربی هم حتی دارن میگن مبدا کرونا در اکتبر پارسال فرانسه بوده !
چون تو چین اول دیده شده دلیل نمیشه شروعش هم چین باشه
_سواد رسانه ای
Iran (Islamic Republic of)
امین
۰۲:۵۷ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
این حرف چین باید دهان برخی را در داخل ببندد
آخرین اخبار