سازمان عفو بین‌الملل از مصر خواست تا درباره ابهامات مرگ یکی از رهبران اخوان المسلمین در زندانی در قاهره و شرایط بازداشت وی فورا تحقیق کند.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روسیا الیوم، سازمان عفو بین الملل از مقامات مصر خواست تا درباره ابهامات مرگ «عصام العریان» یکی از رهبران اخوان المسلمین و شرایط بازداشت وی در زندانی در اطراف قاهره فورا تحقیق کند.

این سازمان گفت: عصام العریان در زندانی العقرب در قاهره درگذشت و وی پس از برکناری محمد مرسی، رئیس جمهور سابق مصر در سال ۲۰۱۳ بازداشت شده بود.

عفو بین الملل در صفحه توئیتر خود نوشت: مقامات مصر باید فورا دستور اجرای تحقیقات ویژه ابهامات درباره مرگ این رهبر اخوان المسلمین و شرایط بازداشت وی و میزان دریافت خدمات درمانی و پزشکی در زندان را صادر کند.

این سازمان اعلام کرد که العریان در جلسات دادگاه خود از ممانعت از دریافت خدمات درمانی در زندان، بد رفتاری با وی در سلول انفرادی و محرومت عامدانه از دریافت غذای کافی و ملزومات بهداشت فردی شکایت می‌کرده است.

عفو بین الملل مرگ این رهبر اخوان مسلمین در زندان را به مثابه زنگ هشداری برای شرایط سخت زندانیان به ویژه در سایه وخامت اوضاع خدمات درمانی و خطرات ناشی از انتشار ویروس کرونا در زندان‌ها عنوان کرد.

این سازمان بین المللی از مقامات مصر خواست تا فورا تمامی افرادی که به بازداشت اجباری شده اند به ویژه فعالان و مدافعان حقوق بشر را آزاد کند.

رسانه‌های مصری دیروز (پنج‌شنبه) از مرگ «عصام العریان» یکی از رهبران اخوان المسلمین در زندانی در اطراف قاهره، پایتخت مصر خبر دادند. به گفته منابع محلی، او در پی حمله قلبی در زندانی واقع در منطقه المعادی در اطراف قاهره جان باخته است.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار