طرح پیش فروش نفت خام با استفاده از اوراق سلف موازی نفتی دولت هنوز در شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا در حال بررسی است.

به گزارش خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، امروز خبر‌هایی در خصوص آغاز فروش اوراق سلف نفتی از هفته آینده در بورس انرژی اعلام شد اما طبق پیگیری‌ خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان از روابط عمومی بورس انرژی ایران انتشار اطلاعیه اوراق سلف موازی استاندارد نفت خام صادراتی شرکت ملی نفت ایران، طرح جدید دولت معروف به طرح گشایش اقتصادی نیست.

بازار مشتقه بورس انرژی ایران در هفته گذشته مبلغ هزار و پانصد میلیارد تومان و در سال گذشته هم به مبلغ ۵ هزار میلیارد تومان از طریق این اوراق بر پایه نفت خام برای دولت تامین مالی انجام داده است بنابر این فروش نفت از سوی شرکت ملی نفت از گذشته وجود داشته و این موضوع ارتباطی با طرح گشایش اقتصادی دولت ندارد.

در این خصوص ‎سید علی حسینی مدیر عامل بورس انرژی ایران گفت: اوراق سلف نفتی ۵۰۰ هزار بشکه‌ای شرکت ملی نفت ایران که در روز یکشنبه آینده در بورس انرژی عرضه می‌شود با آنچه که ریاست محترم جمهوری در روز چهارشنبه گذشته در مورد آن صحبت کرده‌اند متفاوت است و به آن مربوط نیست. این اوراق طبق روال انتشار اوراق تامین مالی شرکت ملی نفت انجام می‌شود.

او افزود: در صورت نهایی شدن الزامات حقوقی و مقررات اجرایی ‎طرح اعلامی رئیس جمهور ، در قالب یک برنامه و از طریق مراجع ذیربط اطلاع رسانی خواهد شد.

بر اساس این گزارش فروش اوراق سلف موازی شرکت ملی نفت ایران طبق روال گذشته برای تامین منابع مالی مورد نیاز شرکت با سود مشخص و زمان بازپرداخت معین منتشر می‌شود و سابق بر این فروش اوراق سلف موازی مانند نفت کوره نیز صورت گرفته است.

فروش اوراق سلف نفتی با عرضه بیش از ۵۰۰ هزار بشکه نفت از یک شنبه آینده ۲۶ مرداد ماه در تالار بورس انرژی با قیمت هر بشکه ۹۴۴ هزار و ۶۲۲ تومان آغاز خواهد شد.


بیشتر بخوانید

فروش اوراق سلف نفتی از یک شنبه آینده


حداقل خرید برای هر نفر در این عرضه اولیه یک بشکه و حداکثر ۲۰ هزار بشکه است همچنین سود اوراق ۱۹ درصد و بدون پرداخت دوره‌ای است. بر اساس این اطلاعیه حداکثر ۱۰ روز کاری پس از پایان دوره عرضه اولیه معاملات ثانویه این اوراق آغاز می‌شود و ساعت معاملات ثانویه نیز از ساعت ۰۸:۳۰ الی ۱۲:۳۰ روز‌های کاری بورس تعیین شده است.

همچنین طرح پیش فروش نفت خام با استفاده از اوراق سلف موازی نفتی دولت یا همان طرح گشایش اقتصادی در شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا در حال بررسی است و هنوز به تصویب نرسیده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۳ ۲۶ مرداد ۱۳۹۹
در این شرایط اسفناک و فاجعه بار اقتصادی در ایران ، باید نفت خرید و بر روی بدن ریخت و خود را آتش زد و از این زندگی یکنواخت پوچ خلاص شد ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۴ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
به قول مهران مدیری تو سریال هیولا «« خداروشکرررر »»
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۲ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
دزدی جدید در دولت در راه است
-
ناشناس
۰۷:۵۲ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
خدا خیرشون بده بالاخره میخوایم گشایش پیدا کنیم،قولی که دادن عملی شد نفت سر سفره ما هم میاد خدا روشکر.چقدر به فکر ملت هستن ،الحق والانصاف که چه دولت مضخرفی داریم،درست نوشتم مضخرف،خب خدا روشکر،البته برای خودشون خیلی خوب میشد ها ،ارزون میخرن انبار میکنن بعدا دوباره گرونتر به دولت می فروشن،اونوقت کیا می خرن خودشون از خودشون،آفرین مرحبا صد باریکلا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۲ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
خجالت آوره با این برنامه های اقتصادی... ..ملت رو بیچاره کردین ..گشایش اقتصادی.گشایش اقتصادی....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۲ ۲۴ مرداد ۱۳۹۹
خیلی ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۸ ۲۴ مرداد ۱۳۹۹
نفت بخریم رو خودمون بریزیم؟ ما نون نداریم نفت میخوایم چکار؟ داراها دارا تر و فقرا فقیر تر میشوند
آخرین اخبار