در پی توافق میان رژیم صهیونیستی و امارات، هیئتی از صهیونیست‌ها در روزهای آتی برای دیدار با مقامات این کشور راهی ابوظبی خواهد شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه خبری المیادین، در پی اعلام عادی سازی روابط میان رژیم صهیونیستی و امارات، هیئتی از تل‌آویو قرار است به زودی راهی ابوظبی شود.

المیادین به نقل از منابع خبری گزارش داد هیئتی از صهیونیست‌ها قرار است پایان این هفته برای دیدار با مقامات اماراتی راهی این کشور شود.

پایگاه خبری روزنامه عبری زبان یدیعوت احرونوت il روز جمعه اعلام کرد که یوسی کوهن، رئیس سازمان اطلاعات رژیم صهیونیستی (موساد) هفته آینده در راس هیئتی راهی امارات خواهد شد. گفته می‌شود این سفر بیشتر به منظور بررسی مسائل امنیتی و جزئیات توافق دو جانبه صورت می‌گیرد.

امارات و رژیم صهیونیستی در روز پنج‌شنبه از توافق ننگین و به گفته خود تاریخی در جهت عادی‌سازی کامل روابط دیپلماتیک خبر دادند. پیش‌تر نیز نشانه‌هایی از روابط گرم، ولی پنهان تل آویو و ابوظبی وجود داشت، اما هیچگاه مورد اعلام رسمی قرار نگرفته بود. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا که حکم واسطه برای این توافق را داشته است، آن را به اصطلاح «توافق ابراهیم» لقب داد.

در حالی که بحرین این توافق را به عنوان یک قدم تاریخی برای تقویت ثبات و صلح در منطقه معرفی کرده است، مقامات فلسطین آن را «خنجر در پشت» توصیف کردند و سفیر خود در امارات را فراخواندند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۹ ۲۴ مرداد ۱۳۹۹
عادی سازی روابط امارات و کشورهای عربی با اسرائیل به خاطر این است که به دلیل استیصال و شکست آمریکا در برابر تحریم تسلیحاتی ایران، آمریکا به کشورهای عربی امتیازات و باجهای بزرگی می دهد و در عوض می خواهد که کشورهای عربی تنها به صورت نمایشی بگویند با اسرائیل اند تا شکست مفتضحانه اش مقابل ایران ، زیاد به چشم نیاید
آخرین اخبار