رییس کل دادگستری استان هرمزگان از انعقاد تفاهم نامه همکاری بین دستگاه قضایی استان و سپاه امام سجاد (ع)خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان،علی صالحی رییس کل دادگستری هرمزگان گفت: تفاهم نامه همکاری بین دستگاه قضایی استان و سپاه امام سجاد (ع)با هدف هم افزایی برای اجرای «طرح مصلحین خانواده» منعقد شده است.

صالحی از دیگر اهداف این تفاهم نامه داد را هم افزایی و تشریک مساعی برای اجرای «طرح مصلحین خانواده» برشمرد و افزود: این طرح برای کاهش آمار طلاق و آسیب‌های ناشی از این معضل اجتماعی در استان هرمزگان اجرا خواهد شد.

او گفت: اجرای طرح مصلحین خانواده می‌تواند در زمینه رفع سایر ناهنجاری‌ها از جمله کاهش اعتیاد، سرقت، قتل، پرخاشگری و مواردی از این دست که ریشه در طلاق دارند نیز تأثیرات بسزایی داشته باشد.

رییس کل دادگستری هرمزگان  مهمترین اهداف این تفاهم نامه را کاهش ورودی پرونده‌های طلاق به مراجع قضایی به موازات ایجاد امید و صیانت از کانون گرم خانواده عنوان کرد.

صالحی افزود: حوزه اجرای این طرح، کلیه شهرستان‌ها و حوزه‌های قضایی استان هرمزگان است که سپاه در آنجا دارای دوایر اجتماعی است.

او گفت: سپاه پاسداران با راه اندازی دفاتر و مراکز مشاوره در شهرستان ها، تشکیل هسته‌های سه نفره که متشکل از علما، معتمدین محلی و ریش سفیدان است و همچنین ارائه آموزش‌های لازم به همراه تربیت مربی، در «طرح مصلحین خانواده» حضوری مؤثر و ارزشمند خواهد داشت.

رییس کل دادگستری استان هرمزگان در خصوص روند اجرایی این طرح افزود: دادگستری کل استان هرمزگان با بررسی صلاحیت اعضای هسته‌ها و حمایت از برگزاری دوره‌های آموزشی، کلیه پرونده‌های مطروحه راجع به دعاوی خانوادگی را بنا بر تشخیص قاضی رسیدگی کننده به این هسته‌ها ارجاع می‌دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.