نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با اشاره به توافق اخیر بین امارات و رژیم صهیونیستی مدعی شد که این توافق موجب پیشرفت منطقه خواهد شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العربیه، بنیامین نتایاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی طی اظهاراتی در خصوص توافق اخیر با امارات مبنی بر عادی‌سازی روابط دیپلماتیک طرفین، مدعی شد که توافق اخیر بین امارات و اسرائیل موجب پیشرفت منطقه خواهد شد. 

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی افزود: «توافق با امارات موافقت‌نامه‌ای برای صلح است.» وی ابراز امیدواری کرد که پس از توافق با امارات، سایر کشورهای اسلامی و عربی نیز روابط عادی دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی را آغاز کنند. 

نتانیاهو ضمن تعریف و تمجید از ابوظبی، گفت که امارات کشوری است که بیابان را به یک کشور مرفه تبدیل کرده است. نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی همچنین، توافق با امارات را برای آینده منطقه، بسیار مهم خواند.

در پی تلاش‌های بی‌وقفه دونالد ترامپ برای تسهیل روند عادی‌سازی روابط بین امارات و رژیم صهیونیستی، دو طرف طی توافق‌نامه‌ای بر سر عادی سازی کامل روابط دیپلماتیک به توافق رسیدند. از جمله مهمترین شاخصه توافق مذکور، ایجاد سفارت‌خانه در قدس اشغالی و ابوظبی است.

فوزی برهوم، سخنگوی حماس در واکنش به خیانت امارات به آرمان‌های فلسطین، واکنش تندی نشان داد و تاکید کرد: «اعلام توافق بین امارات و رژیم صهیونیستی، مانند پاداش امارات به اشغالگران صهیونیستی بابت جنایات آن‌ها علیه مردم فلسطین بود. عادی‌سازی روابط امارات و رژیم صهیونیستی، همانند ضربه چاقویی بر پیکر آرمان فلسطین است.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار