معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از جان باختن ۱۹ نفر دیگر در ۲۴ ساعت گذشته بر اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در فارس خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عبدالرسول همتی با اعلام آخرین وضعیت کروناویروس در فارس، از بررسی ۲۳۲ هزار و ۵۱۵ آزمایش در آزمایشگاه‌های تشخیصی استان از ابتدای شیوع بیماری کووید۱۹ خبر داد و افزود: تاکنون ابتلای قطعی ۳۷ هزار و ۷۵۰ بیمار به کروناویروس در فارس به اثبات رسیده است.

او با ابراز تاسف جان باختن ۱۹ هم استانی در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد: جمع جانباختگان بیماری کووید ۱۹ در فارس از ابتدای شیوع تا امروز به ۶۷۳ نفر رسیده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز اضافه کرد: تاکنون ۳۴ هزار و ۳۵۸ نفر نیز با بهبودی کامل از بیمارستان‌ها مرخص یا از قرنطینه خانگی خارج شده اند.

همتی ادامه داد: امروز و بر اساس آخرین آمارها، ۹۵۶ بیمار علامت دار و مشکوک در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۱۰۶ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش مراقبت‌های ویژه، خدمات درمانی دریافت می‌کنند.

او از مردم خواست با حساسیت و دقت مضاعف در رعایت و اجرای پروتکل‌های بهداشتی، همکاری بیشتری با مدافعان سلامت داشته باشند تا شاهد کاهش موارد بستری و مرگ در بیمارستان‌ها باشیم. 

تست کرونا تنها برای افراد علامت دار با تجویز پزشک

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: تست رایگان کرونا تنها برای افراد مشکوک و دارای علامت و با تجویز پزشک انجام می‌شود.

عبدالرسول همتی با اشاره به مواردی از تقاضای غیرمنطقی افراد برای انجام آزمایش کرونا افزود: با توجه به پروتکل‌های مشخص و هدفمند شدن تهیه تست‌های pcr، افراد مشکوک و علامت دار می‌توانند صرفا با تجویز پزشک مستقر در مراکز ۱۶ ساعته به صورت رایگان تست بدهند، در غیر این صورت افراد می‌توانند جهت انجام تست به مراکز خصوصی مراجعه کنند.

او با بررسی موارد مثبت در شهرستان‌های استان ادامه داد: با توجه به درصد بالای موارد مثبت در برخی از شهرستان‌های فارس، نیاز است تیمی متشکل از معاونت‌های بهداشت و درمان برای ارزیابی دلیل افزایش ابتلا به این مناطق اعزام شوند.

معاون بهداشت دانشگاه در این نشست با بررسی اقدامات کارگروه‌های مختلف ستاد مانند پیشگیری و شناسایی، اطلاع رسانی، پشتیبانی، مراقبت و درمان، بر سازماندهی اقدامات نظارتی، به ویژه در زمینه برگزاری مراسم‌های ویژه ایام محرم تاکید کرد.

همتی با توجه به نزدیکی ایام محرم و لزوم مدیریت نذورات و جلوگیری از ازدحام مردم در محل توزیع نذورات، فراهم سازی بستر‌های مناسب در این زمینه را یک ضرورت خواند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۲۱:۱۹ ۲۳ مرداد ۱۳۹۹
اگر مسئولین استان به وظیفه خودشون عمل میکردند وضع این نبود مثلا شهرداری حضور در پارکها رو ممنوع کرده ولی پارکها عصر که میشه خانواده ها نشستند دور هم مثل پارک قدوسی غربی بیشتر هم سالمند هستند که بدون رعایت فاصله کنار هم نشستند اگر شهرداری روی محدودیتهای اعمال شده نظارت هم میکرد اینطور نمی‌شد
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۲۰:۵۶ ۲۳ مرداد ۱۳۹۹
این امار نتیجه بی مسئولیتی مسئولین استان هست اگر نظارت ها جدی بود و محدودیتهای سخت تری گرفته میشد الان وضع این نبود خوزستان به خاطر نظارت جدی و محدودیت های سخت سفید شده مسئولین اگر نظارت جدی داشتند هر روز چندین ماشین عروس در خیابان های شیراز نبود
آخرین اخبار