مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان از حفر ۲ حلقه چاه آب جدید در شهر زاهدان برای رفع مشکل کمبود آب در این شهر خبر داد.

علیرضا قاسمی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستاندر گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، اظهارداشت: با بهره‌برداری از ۲ حلقه چاه جدید ظرفیت تولید آب در شهر زاهدان در مجموع ۵۰ لیتر در ثانیه افزایش یافت‌.

او گفت: این افزایش ظرفیت که جزء طرح‌های اضطراری تأمین آب در تابستان جاری بود که با وارد مدار شدن تأسیسات جدید حدود ۱۰ درصد از کمبود آب شهر زاهدان کاهش یافته و شرایط افت فشار در برخی مناطق بهتر شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان ضمن پوزش از شهروندان از تأخیر پیش آمده در راه‌اندازی فاز چهارم آب‌شیرین کن زاهدان افزود: بروز مشکلاتی در واردات تجهیزات آب شیرین کن این شهر بهره‌برداری از این پروژه را با اخلال روبرو کرد که شرکت آب و فاضلاب استان با پیگیری‌ها و همکاری استاندار و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی مشکل ترخیص تجهیزات آب‌شیرین کن از گمرک مرتفع شد.

او بیان کرد: بخشی از تجهیزات کارخانه آب‌شیرین کن به زاهدان انتقال داده شده که با تلاش کارکنان شرکت آب و فاضلاب استان در کمترین زمان ممکن وارد مدار بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

قاسمی خاطرنشان کرد: شهر زاهدان پیش از راه اندازی این تأسیسات، ۵۵۰ لیتر در ثانیه کمبود شدید آب داشته که امید است علاوه‌بر این ۲ حلقه چاه با راه‌اندازی فاز جدید آب‌شیرین کن حدود نیمی از این کمبود شدید آب این شهر جبران شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: هم اینک شهر زاهدان با۱۷۰۰ کیلومتر شبکه به هشت زون فشار اصلی تقسیم شده که با مانور بر روی شبکه سعی در توزیع عادلانه آب در سطح شهر داشته و به منظور حل مشکل در کوتاه مدت، پروژه فاز چهارم کارخانه آب‌شیرین کن به ظرفیت ۱۵ هزار متر مکعب در حال انجام است که بخش نخست آن به ظرفیت ۷۵۰۰ مترمکعب بزودی وارد مدار بهره برداری خواهد گرفت و کل ظرفیت ۱۵ هزار مترمکعب در شبانه روز با فاصله‌ای یک ماهه به پایان خواهد رسید.

او  تاکید کرد: با راه‌اندازی فاز چهارم کارخانه آب‌شیرین کن زاهدان مشکلات موجود کاهش چشمگیری خواهد داشت.

قاسمی اظهارداشت: در شرایط فعلی که با ۲۰ درصد افزایش مصرف ناشی از کرونا مواجه هستیم علاوه‌بر اقدامات شرکت آبفا استان می‌طلبد که شهروندان زاهدانی با مدیریت مصرف و اجتناب از مصارف غیرضروری ما را در ارائه خدمات یاری کنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار