رئیس بنیاد شهید کشورمطرح کرد؛

سهم ۲۵ درصدی خانواده شهدا در استخدام شهریورماه لحاظ می‌شود

اوحدی گفت: مقرر شده که سهم ۲۵ درصد استخدام فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد در آزمون استخدامی شهریور ماه دیده شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،سعید اوحدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور امروز پنجشنبه در شورای اداری لرستان با اشاره به جایگاه بنیاد شهید اظهار داشت: در آموزه‌های دینی، آیات و روایات بر موضوع خدمت به جامعه همیشه تاکید شده است.

او با بیان اینکه خدمت، توفیق بالایی است که نصیب مسئولان می‌شود؛ عنوان کرد: جانبازان و شهدا با خدا معامله کردند، خانواده شهدا، آزادگان و ایثارگران همه هستی و زندگی خود را برای انقلاب و نظام عطا کرده اند.

عقب ماندگی در استیفای حق جامعه ایثارگری

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با تاکید بر اینکه با مسائل مادی نمی‌توان خدمات و رشادت‌های شهدا، جانبازان و خانواده شهدا و… را جبران کرد، گفت: شهدا بر اعمال ما ناظر هستند.

اوحدی با بیان اینکه در این جایگاه مقدس بنیاد شهید رویکرد ما باید مدیریت جهادی باشد چرا که به جهادگران خدمت می‌کنیم، گفت: طی دو ماه گذشته به هفت استان سفر کرده ایم و اعتقاد ما این است مشکلات جامعه ایثارگری و خانواده شهدا در مرکز حل نمی‌شود.

او با اشاره به اینکه عقب ماندگی ما در استیفای حق جامعه ایثارگری کم نیست، افزود: اگر امروز می‌خواهیم با عزت از مسیر عبور کنیم هیچ راهی غیر از مسیر ایثار و شهادت نیست.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با تاکید بر وحدت، همدلی و انسجام و تاسی از فرهنگ ایثار و شهادت عنوان کرد: مأموریت اصلی ما ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

اوحدی با اشاره به اینکه امسال به جامعه ایثارگری کشور این قول را می‌دهیم که اصلاحیه ماده ۲۱ و تبدیل وضعیت شغلی آن‌ها را به پایان برسانیم، گفت: همچنین بر اساس برنامه ششم توسعه فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد باید استخدام دولتی شوند.

او گفت: در این راستا با جلساتی که با معاون رئیس جمهور داشته ایم مقرر شده که سهم ۲۵ درصد استخدام فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد در آزمون استخدامی شهریور ماه دیده شود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور افزود: بلافاصله بعد از این آزمون، آزمون اختصاصی جامعه ایثارگری را برای استخدام فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد برگزار و زمینه ایجاد اشتغال آن‌ها را فراهم خواهیم کرد.

تا پایان سال ۳۰ هزار واحد مسکونی برای جامعه ایثارگری تأمین می‌شود

اوحدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تأمین مسکن جامعه ایثارگران و شهدا عنوان کرد: با تفاهمی که با وزیر راه داشته ایم زمینه تأمین ۲۰ هزار واحد مسکن با در نظر گرفتن سه هزار واحد در لرستان فراهم شده است.

او گفت: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته، تا پایان سال ۳۰ هزار واحد برای جامعه ایثارگری و شهدا کشور تأمین می‌شود.

بنیاد شهید می‌تواندبا سرمایه گذاری در استان تاثیری در توسعه داشته باشد

حجت الاسلام و المسلمین سید احمدرضا شاهرخی امام جمعه لرستان روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان که با حضور رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور تشکیل شد بیان کرد: بنیاد شهید دارای ظرفیت‌هایی در بخش خصوصی و دولتی است و می‌تواند با سرمایه گذاری در استان تاثیری در توسعه استان داشته باشد.

او  با اشاره به واحد‌های تولیدی راکد در استان گفت: رونق این واحد‌ها باعث رونق اقتصادی استان می‌شود.

نماینده، ولی فقیه در لرستان با اشاره به بیکاری بخشی از فرزندان شهدا و ایثارگران در استان تاکید کرد کارگروه‌هایی در این راستا تشکیل شود و افزایش سهم لرستان در بودجه‌های ملی دیده شود.

او  با بیان اینکه لرستان داری دومین رتبه بارش در کشور است عنوان کرد:آب شرب لرستان متناسب شان مردم نیست و از طرفی سیل سال ۹۸ خسارات زیادی به استان وارد کرد.

امام جمعه خرم آباد ادامه داد: میزان آب‌های ذخیره شده دارای خطوط مواصلاتی نیست و ۲۰ دشت وسیع در استان داریم، اما از این ظرفیت استفاده نمی‌شود.

او  گفت: ستاد اجرایی حضرت امام آماده همکاری است، اما باید کار گروهی انجام شود و زنجیره مورد نیاز کامل شود.

او با بیان اینکه لرستان ۶ هزار و ۳۰۰ شهید پادگان نظام اسلامی است و نیازمند نگاه ویژه است عنوان کرد: رونق کسب و کار و ارتقای فرهنگی و توسعه استان نیازمند توجه مسئولان کشور است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.