معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان جنوبی گفت: ۵ ضمانت نامه صنعتی با اعتبار ۴۷ میلیارد ریال برای خراسان جنوبی صادر شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، عابدینی معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان جنوبی در نشست خبری با اصحاب رسانه به تاثیرگزاری صنایع کوچک بر جامعه اشاره کرد و گفت: صنایع کوچک از چهار جهت کارافرینی، نوآوری و تغییر فناوری، اشتغال درآمد، و پویای صنعت بر اقتصاد موثر هستند.

او به کلینیک کسب و کار شهرک صنعتی بیرجند اشاره کرد و افزود: تاکنون شش مشاور در این مرکز مستقر شده اند و به صنایع خدمت ارائه می‌دهند که درحال حاضر ۳۰۰ دوره آموزشی برای ۶ هزار و ۷۰۰ نفر از شاغلین صنایع کوچک به میزان ۳۶۰ هزار نفر ساعت دوره آموزشی برگزار شده است.

عابدینی با بیان اینکه تاکنون ۴۲ تور صنعتی برای ۹۰۰ نفر از مدیران و کارشناسان درخصوص کسب تجربه در صنایع موفق و کارآفرینان برگزار شده است ادامه داد: زمینه حضور ۴۰ مدیر صنعتی برای نمایشگاه داخلی و خارجی فراهم شده است.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان جنوبی تصریح کرد: در حوزه تسهیلات از منابع صندوق حمایت از صنایع کوچک تاکنون ۲۴ ضمانت نامه به مبلغ ۱۹۰ میلیارد ریال صادر شده است که در سال گذشته خراسان جنوبی با معرفی ۵ ضمانت نامه به مبلغ ۴۷ میلیارد ریال بیشترین استان در حوزه اخذ ضمانت نامه صنعتی بوده است.

او بیان کرد: تاکنون ۲ واحد تولیدی کوچک در خراسان جنوبی به وزارت نفت و ذوب آهن از طریق سامانه پیمانکاری فردی به صنایع بزرگ کشور معرفی شده اند تا زنجیره تولید تکمیل شود.


بیشتر بخوانید


عابدینی از بیمه صنایع کوچک هم خبرداد واظهار کرد: طبق تفاهم نامه به زودی صنایع کوچک با تخفیفات ویژه بیمه ایران می‌شوند.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان جنوبی به جذب سرمایه گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی استان اشاره کرد و ادامه داد: تاکنون ۲ سرمایه گذار خارجی شرکت چدن کویر خاوران با سرمایه گذاری چینی و صنایع بتنی با سرمایه گذاری کشور افغانستان در شهرک صنعتی خوسف جذب شده است.

او گفت: تا پایان سال گذشته ۶۷۰ طرح صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی مستقر شدند که از این تعداد ۳۵۴ واحد به بهره برداری رسیده اند که زمینه اشتغال بالغ بر ۵ هزار و ۳۰۰ نفر فراهم شده است.

عابدینی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۳۶ قرارداد جدید با سرمایه گذاری ۶۵۰ میلیارد ریال برای سرمایه گذاری در استان منعقد شده است عنوان کرد:در این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۱۸ برابری را نشان می‌دهد.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان جنوبی بیان کرد: از سال ۹۷ تاکنون ۳۵ واحدتولیدی راکد مجدد فعال شده اند که  زمینه اشتغال ۴۰۰ نفر فراهم شده است.

او  از شناسایی ۱۰ خوشه کسب و کار در استان خبرداد و بیان کرد: طبق اولویت بندی صورت گرفته خوشه عناب و زرشک در حال اجرایی پروژه‌های توسعه‌ای آن خواهیم بود.

انتهای پیام / ط آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.