اردوغان: در برابر تلاش برای نقض حقوق‌مان، سکوت نخواهیم کرد

رئیس جمهور ترکیه در واکنش به تنش‌های اخیر در مدیترانه گفت در خصوص نقض حقوق کشورش سکوت نخواهد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در واکنش به تنش‌های اخیر در مدیترانه شرقی گفت در برابر تلاش‌ها برای نقض حقوق کشورش سکوت نخواهد کرد.

رجب طیب اردوغان امروز پنجشنبه در سخنانی در برابر رؤسای استانی حزب عدالت و توسعه گفت: آنچه ترکیه در مدیترانه شرقی به انجام رسانده، در چارچوب مشروعیتی است که در توافقنامه امضا شده با لیبی به آن تصریح شده است.

اردوغان در ادامه افزود: ما هیچ چشم داشتی به حقوق هیچ کشوری نداریم؛ اما در برابر هرگونه تلاش برای نقض حقوق مان سکوت نخواهیم کرد.

رئیس جمهور ترکیه در ادامه اعلام کرد: من تلفنی با آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان و «چارلز میشل»، رئیس شورای اتحادیه اروپا در خصوص تحولات منطقه گفتگو خواهم کرد.

او در ادامه افزود: یونان مسئول بالارفتن سطح تنش‌ها در مدیترانه شرقی است. ما به سیاست خارجی خود طبق حقوق بین الملل برای تضمین حقوق ترکیه ادامه می‌دهیم.

او در ادامه با تمسخر در خصوص تحولات مدیترانه شرقی گفت: هیچ کس نباید اندازه خود را بیش از آن چیزی که هست، در آینه‌ای بزرگ مشاهده کند. کشتی حفاری و اکتشافی «اوروچ رئیس» به فعالیت خود در مدیترانه شرقی تا تاریخ ۲۳ اوت ادامه خواهد داد.
رئیس جمهور ترکیه در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به اتحادیه اروپا گفت: من به اتحادیه اروپا در خصوص رفتار‌های برخی کشور‌های عضو که حقوق اقلیت‌ها را نقض می‌کنند، هشدار می‌دهم. من از اتحادیه اروپا می‌خواهم تا از حقوق اقلیت‌های ترکیه‌ای در یونان در برابر نقض روز افزون حمایت کند.

او همچنین گفت: یونان و کشور‌هایی که در کنار آن ایستاده اند، اقداماتی غیرقانونی را در مدیترانه شرقی در پیش گرفته اند.
گفتنی است ساعتی پیش نیز وزارت نیرو‌های مسلح فرانسه از تقویت حضور نظامی این کشور در مدیترانه با اعزام جنگنده‌های رافال خبر داد.

وزارتخانه نیرو‌های مسلح فرانسه اعلام کرد: فرانسه دو جنگنده رافال و ناوچه دریایی «لافایت» (Lafayette) را به عنوان بخشی از برنامه خود برای تقویت حضور نظامی به مدیترانه شرقی خواهد فرستاد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار