فرمانده عملیات مشترک عراق عملیات اخیر آنکارا در خاک این کشور را اقدامی خطرناک و نوعی تجاوز به حاکمیت بغداد اعلام کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسکای نیوز، فرماندهی عملیات مشترک عراق در واکنش به عملیات روز سه شنبه نیرو‌های ترکیه در شمال عراق که به کشته شدن دو تن از افسران عراقی منجر شد، اعلام کرد: نیرو‌های امنیتی توانایی نظامی برای دفاع از امنیت کشور از هرگونه تجاوز‌های خارجی را دارا هستند.

فرماندهی عملیات مشترک عراق همچنین اعلام کرد: هدف گرفته شن دو افسر عراقی، اقدامی خطرناک و به نوعی تجاوز به حاکمیت عراق به حساب می‌آید.

فرماندهی عملیات مشترک عراق با تأکید بر مخالفت خود با انجام تصفیه حساب‌ها در خاک عراق، گفت ترکیه باید مشکلات خود را خارج از سرزمین‌های عراق حل کند.

روز گذشته نیز در پی حمله پهپادی ترکیه در اقلیم کردستان، دولت عراق تجهیزات نظامی و سلاح‌های سنگین را به مرز‌های این کشور با ترکیه فرستاد.

همچنین سخنگوی جنبش «انصارالله الاوفیاء» از مخالفت خود با مواضع رسمی مقامات کشورش در خصوص حمله ترکیه به خاک عراق خبر داد و خواهان اخراج «فاتح یلدیز» سفیر ترکیه از این کشور شد. او در ادامه افزود: ترکیه به سمت اجرای حملات بیشتر علیه پایگاه‌های حزب کارگران کردستان حرکت کرده است؛ بطوری که وارد عمق خاک کردستان شده و بر زمین و هوا مسلط گشته و موضع عراق همچنان ضعیف و خجالتی است.

گفتنی است رسانه‌های کُردی روز گذشته اعلام کردند در پی حمله پهپادی ترکیه به یک تجمع مسئولان گارد مرزی عراق و حزب کارگران کردستان، شماری جان خود را از دست دادند. این در حالی است که خبرگزاری آناتولی ترکیه به نقل از وزارت دفاع این کشور اعلام کرد نیرو‌های امنیتی ترکیه در حمله‌ای هوایی دست کم ۷ تروریست پ ک ک را در شمال عراق «خنثی» کرده اند. مقامات ترکیه معمولا از لفظ «خنثی کردن» برای نیرو‌هایی که در عملیات‌ها کشته، زخمی و یا دستگیر می‌شوند، استفاده می‌کنند.

در پی این حادثه، عراق سفر وزیر دفاع ترکیه را لغو و سفیر انکارا در بغداد را احضار کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امین
۲۰:۲۳ ۲۳ مرداد ۱۳۹۹
شماها اگر حاکمیت براتون مهمه آمریکا رو بیرون کنید که 17 ساله نابودتون کرده ...
_من از ترکیه طرفداری نمیکنم اما آمریکا واجب تره نابغه ها
آخرین اخبار