رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: براساس مصوبات کارگروه برگزاری آیین‌های محرم و صفر، برگزاری عزاداری‌ها با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در فضای باز مجاز است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، رضا چمن رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با بیان اینکه برگزاری آیین سوگواری سالار شهیدان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، گفت: در نشستی که با حضور امام جمعه، فرماندار، کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی  برگزار شد، مصوباتی لازم‌الاجرا برای تمامی هیات‌ها و مسجد‌ها تصویب گردید.

او برگزاری آیین‌ها را مشروط به اخذ مجوز از سوی اداره تبلیغات اسلامی خواند و افزود: برگزاری آیین‌های سوگواری می‌بایست در فضای باز و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی از هر طرف ۲ متر انجام شود.

چمن با بیان اینکه زمان برگزاری مراسم حداکثر ۹۵ دقیقه است، ابراز داشت: جابجایی هیات‌ها و دسته روی برای روز پنجم محرم و آیین نخل گردانی و تعزیه خوانی در شاهرود و تمامی شهر‌ها ممنوع است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود استفاده از ماسک در طول برگزاری آیین‌ها را ضروری خواند و اظهار داشت: آموزش و پرورش و اداره ورزش و جوانان نسبت به دراختیار گذاشتن فضای آزاد به هیات‌های مذهبی همکاری نمایند.

او با بیان اینکه هرگونه پذیرایی در جریان عزاداری و پس از آن ممنوع است، پیشنهاد داد: نذورات از قبیل بسته‌های غذایی خشک و خام و همچنین تهیه لوازم بهداشتی و درمانی بیمارستان‌ها در قالب کمک مؤمنانه انجام شود.

چمن برپایی ایستگاه‌های صلواتی، موکب، خیمه و توزیع نذورات در تمامی سطح شهرستان شاهرود را هم ممنوع خواند و ابراز داشت: مسوولان برگزاری آیین‌ها متعهد به رعایت کامل ضوابط بهداشتی و مقررات یاد شده هستند و در صورت تخلف پاسخگو دستگاه قضایی خواهند بود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از مسوولان هیات‌ها و مداحان خواست نسبت به عدم حضور افراد مسن و دارای بیماری‌های زمینه‌ای در این آیین‌ها تأکید نمایند.

او افزود: با بیان اینکه برگزاری روضه‌های خانگی فقط در فضای باز مجاز است، گفت: توجیه هیات امنای مساجد و تکیه‌ها نیز بر عهده رییس اداره اوقاف و امور خیریه است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.