مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه گفت: پس از اجرای عملیات رف خوانی فضای تازه‌ای در کتابخانه‌های عمومی به وجود آمده و کتاب‌های فرسوده و تاریخ گذشته از رده خارج شدند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه  در گفت و گو باخبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،گفت: پس از اجرای عملیات رف خوانی فضای تازه‌ای در کتابخانه‌های عمومی به وجود آمده و کتاب‌های فرسوده و تاریخ گذشته از رده خارج شدند و فهرست منابع به روزرسانی شد.

حسنی خونسار ادامه داد: عملیات رف‌خوانی در کتابخانه‌ها برای کنترل موجودی مجموعه، پویایی و روزآمد کردن منابع و خروج منابع فرسوده، به صورت دوره‌ای و همزمان با کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور از هفته آخر تیر ماه آغاز و تا ۱۵ مرداد ماه امسال به طول انجامید.

او  گفت: کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه با نظام قفسه باز اداره می‌شوند و اعضا می‌توانند به راحتی وارد مخزن کتابخانه شده و شخصا نسبت به انتخاب کتاب مورد نیاز خود اقدام کنند.

خونسار افزود:به دلیل آشنا نبودن اکثر اعضا با نظام رده‌بندی و جابه‌جایی کتاب‌ها در بین قفسه‌ها، مشکلاتی در بازیابی منابع و خدمات‌رسانی به اعضا و سایر مراجعین ایجاد می‌شود.

به گفته این مقام فرهنگی راه حل رفع این مشکلات، چیدمان صحیح منابع در کتابخانه‌های عمومی به صورت روزانه و انجام فرایند رف‌خوانی به صورت دوره‌ای است.

با انجام رفخوانی منابع و کتاب‌های مخزن، همیشه به روز، مرتب و منظم بوده و درصد کتاب‌های مفقودی‌کاهش می‌یابد این امر منجر به بهبود فرایند بازیابی منابع خواهد شد و در نهایت رضایت اعضا و مراجعانرا به دنبال خواهد داشت.

خونسار بیان کرد: در حال حاضر یک میلیون و هشتاد و هشت هزار و ۷۱۸ نسخه کتاب در ۸۷ باب کتابخانه عمومی نهادی استان در اختیار اعضا و مراجعان قرار دارد.
انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.