تعداد شهرستان‌های قرمز کرونا در استان مرکزی به ۷ شهرستان افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، جمالیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: بر اساس آخرین آمار وضعیت شهرستان‌های استان مرکزی از لحاظ میزان شیوع کرونا شهرستان‌های خنداب، فراهان و کمیجان هم به مجموعه قرمز‌های استان اضافه شدند و در وضعیت پرخطر قرار گرفتند.

جمالیان افزود: شهرستان‌های اراک، خمین، دلیجان، ساوه همچنان قرمز هستند که به این ترتیب تعداد شهر‌های قرمز در استان مرکزی ۷ شهر می‌شود که متاسفانه روز به روز شاهد افزایش شیوع بیماری و بحرانی‌تر شدن وضعیت استان هستیم.

او اضافه کرد: طبق این آمار شهر‌های محلات و شازند در وضعیت نارنجی و یا خطر قرار گرفته اند و شهرستان‌های آشتیان، تفرش و زرندیه در آخرین آمار وضعیت شهرستان‌های استان در وضعیت زرد قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: شهرستان محلات که تا هفته گذشته وضعیت خوبی داشت و ما در مورد این شهرستان احساس نگرانی می‌کردیم اکنون در وضعیت نارنجی و یا خطر قرار گرفته است.

او ادامه داد: به نظر می‌آید که توصیه‌ها و هشدار‌ها دیگر کارگشا نمیست و روز به روز وضعیت وخیم تری را در استان شاهد هستیم.

شناسایی ۱۳۱ مورد جدید ابتلا به کرونا در استان مرکزی

جمالیات تصریح کرد: بر اساس آخرین نتایج آزمایشگاهی بیماری کرونا ویروس ۱۳۱ مورد جدید ابتلا در استان مرکزی شناسایی شده اند که بدین ترتیب تعداد موراد مبتلا به کرونا ویروس در استان از زمان شیوع این ویروس تا کنون ۷۸۳۸ به نفر رسیده است

او اظهار کرد: از تعداد ۱۳۱ مورد جدید در استان ۲۰ مورد این بیماران در بیمارستان‌های استان بستری شده اند که تحت مراقبت قرار دارند و خدمات تخصصی درمانی را دریافت می‌کنند و ۱۱۱ مورد دیگر به صورت سرپایی بوده اند که تا زمان منفی شدن جواب آزمایش و درمان نهایی در منزل قرنطینه شده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: متاسفانه در این مدت ۲۴ ساعت یک مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا در استان مرکزی گزارش شده که بر این اساس تعداد کل فوتی‌ها در اثر ابتلا به این ویروس در استان مرکزی ۳۳۲ نفر می‌باشد.

کرونا ویروس اواخر بهمن ماه وارد کشور و ۳۱ بهمن ماه اولین موارد در استان قم مشاهده و روز اول اسفند ماه اولین ابتلا به این بیماری در استان مرکزی اعلام شد؛ استان مرکزی بعد از استان قم، دومین استانی بود که ابتلا به کویید ۱۹ را اعلام کرد.

با وجود اینکه استان مرکزی جزو اولین استان‌هایی است که ابتلا به کرونا ویروس داشت، اما خوشبختانه با همدلی مردم و مسئولان این ویروس مدیریت شد، اما اکنون در موج دوم کرونا استان مرکزی در وضعیت قرمز قرار دارد.

عوامل زیادی همچون رعایت نکردن دستور العمل‌های بهداشتی از سوی مردم، اینکه استان مرکزی سومین استان سالمند کشوراست، صنعتی بودن و مراودات بسیار با دیگر استان‌ها در همین رابطه و در کریدور اصلی راه‌های مواصلاتی کشور بودن، از مهمترین دلایل گسترش شیوع این ویروس در استان مرکزی است.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.