رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : شعار "هر خانه یک حسینیه" باید اشاعه پیدا کند و بیماران خاص در تجمعات حضور پیدا نکنند .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، مرادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : با توجه به اینکه بیماری کرونا از حالت خوشه‌ای به صورت گروهی و اجتماعی درآمده، هر فرد بیمار تلقی می‌شود و عامل انتقال بیماری است، خصوصا اگر در تجمعات حضور پیدا کند، مگر اینکه موازین و پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود.

او گفت : ایام دهه محرم و تعطیلات پیش رو و به تبع آن افزایش مسافرت ها، بالقوه احتمال شیوع بیماری را از استانی به استان دیگر بیشتر می‌کند.

مرادی افزود : با توجه به برگزاری مرحله دوم انتخابات و آزمون‌های جامع پیش رو باید بسیار مراقب باشیم در نیمه دوم شهریور ماه مجددا با پیک بیماری مواجه نشویم.

او افزود : همه ما معتقدیم که هم مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) باید برگزار شود و هم سلامت مردم باید حفظ شود، از این رو وزارت بهداشت پروتکلی را تدوین و به کل کشور ارسال شده که رعایت آن توسط مردم و هیات‌های عزاداری موجب پیشگیری از بروز و شیوع بیماری می‌شود.

مرادی ادامه داد : در این ایام لازم است فرهنگ جدید نذورات ترویج پیدا کند مثل نذر اهدای خون، با توجه به اپیدمی کرونا ذخایر خونی استان بسیار کاهش یافته و به همین دلیل برخی از اعمال جراحی در بیمارستان‌های استان کنسل می‌شود.

او افزود : نذر توزیع ماسک نیز در این ایام در بین افرادی که امکان و توانایی تهیه ماسک ندارند، باید مورد توجه قرار گیرد.

مرادی گفت : در ایام محرم بیماران خاص نباید در تجمعات حاضر شوند و بایستی در خانه بمانند، از اینرو فرهنگ "هر خانه یک حسینیه" باید اشاعه پیدا کند و در منزل عزاداری کنند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.