رئیس سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری دزفول گفت: بخشی از ساباط تاریخی و ثبت ملی بیدل واقع در محله قلعه این شهرستان به علت فشار نخاله‌های ساختمانی تخریب شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مسعود شامدیل رئیس سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری دزفول گفت: ساباط بیدل مربوط به دوره قاجار  در کوچه مجدیان( محله قلعه) دزفول واقع شده است که بخشی از آن به علت فشار نخاله‌های ساختمانی تخریب شد.

او با بیان اینکه که  ساباط بیدل ثبت ملی بود است افزود: برخی افراد به دلیل دستیابی و برون رفت از مشکلات خانه‌های قدیمی و تاریخی و بلا تکلیف بودن آن، در اقدامی خودسرانه این اثر تاریخی را تخریب کردند.

شامدیل بیان داشت: انباشته شدن مصالح و نخاله‌های ساختمانی پشت دیوار به این ساباط تاریخی فشار آورده بود و افزایش حجم مصالح و ورود آب در فصل بارندگی تخریب  بنای تاریخی را به همراه داشته است و باید اقدام قانونی برای مقابله با اقدامات صورت گرفته نسبت به بافت قدیم و آثار تاریخی انجام شود.

رئیس سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری دزفول تصریح کرد: تردد از این ساباط از پارسال ممنوع شده بود و بازسازی این اثر تاریخی بزودی از سوی سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری آغاز می‌شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.