نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: همکاری داروخانه‌ها و مراکز درمانی در اجرای طرح نسخ‌الکترونیکی ضروری است.

ضرورت همکاری داروخانه‌ها و مراکز درمانی در اجرای طرح نسخ‌الکترونیکیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،حجت الاسلام و المسلمین احمد فلاحی,نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت اجرای طرح نسخ الکترونیک در همدان گفت :نسخه نویسی الکترونیکی مزیت‌های بسیاری دارد و نیاز به همکاری داروخانه‌ها و مراکز درمانی در اجرای طرح نسخ‌الکترونیکی وجود دارد .

وی با اشاره به ضرورت اجرای طرح نسخ الکترونیک اظهار داشت:در بیمه سلامت باید این طرح را سریع‌تر در همدان پیش ببردوکارت هوشمند یا الکترونیکی شدن نسخ می‌تواند مشکلات صدور دفترچه‌ها را کاهش دهد .

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی:نسخه نویسی الکترونیکی مزیت‌های بسیاری دارد که از جمله این مزیت ها می‌توان به کاهش مشکلات بیمه‌شدگان در تمدید و تعویض دفترچه اشاره کردوافرادی که مراجعات زیادی به مراکز درمانی دارندباید مرتب به دنبال تمدید و یا تعویض دفترچه نیز باشند .

حجت الاسلام و المسلمین احمد فلاحی بیان کردافراد زیادی تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته اند و از خدمات آن بهره‌مند می‌شوند و این خوب است اما اشکالاتی دارد که باید برطرف شود . قبلا کسانی که فاقد بیمه بودند و نیازمند؛ از خدمات این بیمه استفاده می‌کردند اما بعد مشکلاتی به وجود آمد که عده‌ای نتوانستند از آن بهره‌مند شوند .

وی با اشاره به اینکه دولت باید سلامت مردم را تضمین کند گفت : دولت باید اعتبارات لازم برای بیمه سلامت را فراهم کند. تامین منابع مالی پایدار از به وجودآمدن بسیاری از مشکلات جلوگیری کرده و منابع و مصارف در همه بیمه ها باید تراز باشد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی ادامه دادچنانچه منابع و مصارف بیمه سلامت تناسب نداشته باشد در پرداخت مطالبات مراکز درمانی دچار چالش و مشکل می شودو در مقاطعی سازمان بیمه سلامت به دلیل کمبود اعتبار دچار مشکل شدند و برخی از مراکزی که با این بیمه قرارداد داشتند به خاطر اینکه به مطالبات خود نرسیدند، قراردادهای خود را لغو کردند و در نتیجه مشکلاتی برای مسئولین بیمه سلامت و مردم ایجاد شد .

،حجت الاسلام و المسلمین احمد فلاحی, با بیان اینکه در حال حاضر این مشکلات با تامین منابعی تاحدودی حل شده است و وضعیت پرداخت ها خوب است افزود: لازم است که تامین منابع مالی استمرار داشته باشد و تمهیدات لازم جهت تامین منابع مالی پایدار برای سازمانهای بیمه اجتماعی بخصوص سازمان بیمه سلامت در بلندمدت اندیشیده شود .

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.