رئیس هیات فوتبال استان کرمانشاه در نشست خبری ورزشی نویسان استان گفت : در طول دو سال گذشته امسال به دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا، اولین سالی است که مسابقات برگزار نمی شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، علیرضا محبی‌زنگنه رئیس هیات فوتبال استان کرمانشاه گفت : امسال تیم سرپل‌ذهاب قهرمان لیگ برتر فوتبال استان شد و امکان برگزاری مسابقه بین تیم های کرمانشاه و روانسر نبود، اما از نظر قانونی، کرمانشاه عنوان نائب قهرمانی را کسب کرد.

او گفت : به دلیل عدم برخورداری از امکانات ورزشی مناسب، در کل امکان برگزاری مسابقات حذفی را نداریم و تیم نائب قهرمان به عنوان سهمیه دوم استان به فدراسیون معرفی می شود.

محبی زنگنه در پاسخ به سوال وضعیت فوتبال شهرستان در بخش بانوان افزود: در حال حاضر هیچ اسپانسری حاضر به سرمایه گذاری در فوتبال بانوان نیست و در فوتبال استان به دلیل عدم امکانات ورزشی متاسفانه ورزش بانوان وضعیت قابل قبولی ندارد.

او افزود: تمامی کادر مدارس آموزشی فوتبال بانوان باید توسط خانم ها اداره شود و هیچ آقایی حق حضور در مدارس آموزشی فوتبال بانوان را حتی در در سمت مدیر ندارد.

محبی‌زنگنه با اشاره به فعالیت ۳۶ مدرسه فوتبال در استان، گفت: ۱۴ مدرسه زیر نظر هیات و ۲۲ مدرسه نیز به شکل خصوصی در حال فعالیت و آموزش علاقه‌مندان است.

محبی زنگنه به کار استعدادیابی در هیات فوتبال اشاره و ادامه داد: شهرستان‌ها با شناسایی استعدادهای خود آن ها را به مرکز استان معرفی و کار تمرین و پرورش آنها انجام می‌شود و در حال حاضر به هر شهرستان پنج نفر سهمیه اختصاص یافته است.

محبی زنگنه گفت: متاسفانه به دلیل وجود مشکلات مالی و عدم امکاناتی از جمله نداشتن زمین چمن مناسب تعدادی از ورزشکاران با قرارداد های ناچیزی در تیم استان های دیگر بازی می کنند.

او از فعالیت ۱۳ هزار و ۳۸۸ ورزشکار سازمان یافته زیر نظر هیات فوتبال کرمانشاه خبر داد و گفت: ۱۲ هزار و ۵۰۸ نفر آنها را پسران و ۸۸۰ نفر را نیز دختران تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.