مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از برداشت زغال اخته از سطح ۷۲۰ هکتار از باغات استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین،  علی اکبری مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از برداشت زغال اخته از سطح ۷۲۰ هکتار از باغات استان خبر داد. و  پیش بینی کرد از این میزان باغ بیش از سه هزار و  ۳۴۰ تن زغال اخته برداشت شود.

اکبری سطح باغات زغال اخته استان را ۷۲۰ هکتار و با عملکرد ۴ هزار و ۷۰۰ کیلوگرم در هکتار برآورد کرد.

او افزود: بیشترین سطح زیرکشت این محصول در استان در شهرستان قزوین، مناطق الموت و طارم سفلی است که در منطقه الموت روستا‌های بخش رودبار شهرستان شامل روستای هیر و در منطقه طارم سفلی دهستان کوهگیر روستای یوزباش چای به خود اختصاص داده است.

این مقام مسئول افزود: در این مناطق محصول زغال اخته از عملکرد و مرغوبیت بیشتری نسبت به دیگر مناطق برخوردار است.

اکبری خاطر نشان کرد: با توجه به تفاوت در توپوگرافی استان و توده‌های محلی موجود، زمان برداشت این محصول از اوایل مردادماه تا اواخر مهر ماه انجام می‌شود که یک مزیت برای استان به حساب می‌آید.

به گفته او؛ استان قزوین رتبه اول سطح زیرکشت و تولید محصول زغال اخته را در کشور دارد.

مدیرباغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: زغال اخته محصولی مناسب برای صادرات است که معمولا به صورت تازه خوری مصرف می‌شود، ولی به صورت خشک، مربا، کنسرو، آب میوه، سس، ژله، سرکه، لواشک و قرص‌های آنتی اکسیدان نیز قابل استفاده است.

این مقام مسئول؛ خواب راحت و عمیق، تب بر، رفع اسهال، ضد عطش، جلوگیری از پوسیدگی دندان، را از جمله فواید درمانی زغال اخته ذکر کرد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار