رئیس دانشگاه فرهنگیان استان فارس گفت: فارس با کمبود ۱۲ هزار نفری نیروی معلم مواجه است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حسین افلاکی فرد رئیس دانشگاه فرهنگیان استان فارس، بیان کرد: درحال حاضر ۳ هزار و ۲۰۰ دانشجوی کارشناسی و کارشناسی ارشد و ۸۰۰ دانشجوی ماده ۲۸ در دانشگاه فرهنگیان مشغول به تحصیل هستند که به مجموعه وزارت آموزش و پرورش اضافه می شوند.

او، تصریح کرد: دانشگاه فرهنگیان مانند سایر دانشگاه‌ها وظایفی دارد، اما تفاوت مهم آن ماموریت محور بودن و رسالت گرایی است.

افلاکی فرد، ادامه داد: در دانشگاه فرهنگیان علاوه بر آموزش علمی به تربیت مهارتی نیز توجه شده تا دانشجویان این دانشگاه در مراحل بعد  بتوانند نسل آینده را تربیت کنند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان فارس، افزود:  شرکت کنندگان پس از برگزاری آزمون سه برابر ظرفیت پذیرش دانشگاه اعلام می‌شود و پس از قبولی در مصاحبه این افراد وارد دانشگاه فرهنگیان می‌شوند.

او، اضافه کرد: از بدو ورود دانشجویان دانشگاه آن‌ها را بورسیه و استخدام کرده وامنیت شغلی آنان را تامین می کند.

افلاکی، با اشاره به اینکه فارس جز ۴ استان دانشگاه‌های الف فرهنگیان بوده ،اظهار کرد: استان فارس با داشتن ۶ مرکز و پردیس دانشگاه فرهنگیان پس از تهران دومین استان از نظر تعداد مراکز بوده، اما  استان فارس با کمبود ۱۲ هزار نفری معلم مواجه است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان فارس با بیان اینکه این دانشگاه در تیرماه ۱۳۹۱ به طور رسمی تاسیس شد و با درنظر گرفتن تربیت‌های سابق، پیشینه‌ای ۱۰۰ ساله دارد، گفت: هدف دانشگاه فرهنگیان مبنی بر تامین نیرو‌های مورد نیاز آموزش و پرورش و توسعه دانشگاه فرهنگیان است که در صورت تحقق، دغدغه نیروی انسانی آموزش و پرورش رفع می شود.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار