وزیر خارجه تایوان در کنفرانسی خبری از رفتار چین در قبال کشورش انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین، «جوزف وو» وزیر خارجه تایوان در کنفرانس خبری مشترک در تایپه با «آلکس ایزار» وزیر بهداشت و خدمات درمانی آمریکا، از رفتار چین در قبال کشورش انتقاد کرد.

آلکس ایزار این هفته به عنوان عالی‌ترین مقام آمریکایی که به تایوان سفر می‌کند، وارد این جزیره شد. اما چین که معتقد است تایپه متعلق به خاک این کشور است، از این سفر انتقاد کرد.

سفر وزیر بهداشت و خدمات درمانی آمریکا به تایوان با تشدید برخورد‌ها با چهره‌های اپوزیسیون آنجا همزمان شده است. به طور مثال روز گذشته «جیمی لای» غول رسانه‌ای و میلیونر هنگ کنگی به دست پلیس این خودمختاری و طبق قوانین جدید امنیت ملی چین، دستگیر شد.

جوزف وو در کنفرانس خبری مشترک با ایزار گفت: «زندگی ما هر روز سخت‌تر می‌شود و اعمال فشار از سوی پکن بر تایوان را می‌توان تبدیل کشورمان به هنگ کنگ بعدی تعبیر کرد.»

وو در این کنفرانس همچنین با بیان آنکه تایوان از داشتن دوستانی مانند ایزار در آمریکا خوشحال است تا بتواند با پکن مقابله کند، گفت: «می‌دانیم مسئله تنها تایوان نیست بلکه دموکراسی مطرح است. تایوان باید پیروز شود تا دموکراسی غالب شود.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار