رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گناوه گفت: ساحل بندر گناوه برای دومین بار در یک ماه اخیر به از لکه‌های نفتی پاکسازی شد.

ساحل گناوه از آلودگی نفتی پاک شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بوشهر،  کامبیز عبدالهی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گناوه بیان کرد: برابر با هماهنگی‌های انجام شده دو اکیپ در این عملیات حضور داشتند. یک اکیپ از اداره بندر و دریانوردی گناوه و یک اکیپ از شهرداری گناوه، تحت نظارت کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست گناوه عملیات پاکسازی را انجام دادند.

او افزود: یک اکیپ پاکسازی از ساعت ۱۷ تا ۲۰ عملیات پاکسازی را از حد فاصل خور مرده شور گناوه تا رستوران شن و سپس شهدای گمنام و اکیپ دوم نیز از المان گناوه تا موج شکن را بر عهده گرفتند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گناوه عنوان کرد:در نهایت پس از حدود سه ساعت از آغاز عملیات و با تاریکی نسبی هوا هر دو اکیپ دست از کار کشیدند و بدین ترتیب عملیات پاکسازی لکه‌های نفتی به پایان رسید.


بیشتر بخوانید

لکه نفتی خلیج فارس در محدوده آب‌های بوشهر پاکسازی شد


عبدالهی ادامه داد: در پایان آلاینده‌های جمع‌آوری شده به محل دفن منتقل شد.

در این عملیات حد فاصل خور مرده‌شور تا موج شکن به طول تقریبی ۴ کیلومتر پاکسازی شد. اما برای پاکسازی کامل ساحل گناوه به دلیل حجم زیاد آلودگی و کوچک بودن تاربال‌های نفتی، می‌بایست حداقل ۵۰ نفر در ۵ روزکاری عملیات را انجام دهند تا بتوان این آلودگی را جمع آوری و دفع کرد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.