رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تربت حیدریه گفت: بخش‌هایی از رباط تاریخی لاری و آب انبار میدان رباط که به صورت غیرقانونی کاربری و تصرف شده بود، رفع تصرف و آزادسازی شد.

 

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی محمدی رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تربت‌حیدریه گفت: با مشارکت این اداره و متولی رباط تاریخی لاری و آب انبار میدان رباط در خصوص دخل و تصرف‌های غیرقانونی در بخش‌هایی از این آثار و پیگیری و مساعدت دستگاه قضایی به استناد قوانین حوزه میراث فرهنگی، آزادسازی انجام و به متولی رباط و اداره میراث فرهنگی جهت کاربری متناسب واگذار شد.

او افزود: خوشبختانه با ابلاغ معاون اول قوه قضاییه در خصوص پاسداشت و حفاظت از میراث فرهنگی، دستگاه قضایی شهرستان نیز همراهی و همکاری بسیار در جهت حفاظت از آثار تاریخی دارد.

رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری تربت‌حیدریه ادامه داد: تاکنون ۹ پرونده از طریق دستگاه قضایی و ۵ پرونده با همراهی و مشارکت متصرفین، آزادسازی گردیده است.

محمدی بیان کرد: با کمک دستگاه‌های مرتبط می‌توان به حفاظت هر چه بیشتر از سرمایه‌های تاریخی و داشته‌های فرهنگی، دست یابیم که این مهم، قطعا با مشارکت مردمی و دوستداران حوزه میراث فرهنگی تحقق خواهد یافت.

 
انتهای پیام/ا.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار